TR EN

FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTP102 FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ II 2 6 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste; fizyoterapi yöntemlerinin teoriğinin kazandırılması, ve edinilen bilgileri kullanarak uygulamaya geçirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders, elektroterapinin tarihçesi, elektrofizyoloji, elektroterapinin etkileri, elektrik şoku, akımın hissedilmesi, TENS, ultrason, kısa dalga diatermi, enterfarensiyel akımlar gibi teorik ve uygulama alanlarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dokuların elektriksel özelliklerini açıklar.
Elektroterapi uygulamalarını ve dokularda oluşturduğu elektrofizyolojik etkilerini açıklar.
Akımları uygulama konusunda yeterlilik gösterir.
Akımlar ile bu akımların uygulanacağı hastalıkları doğru şekilde ilişkilendirir
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde planlar.
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Derse giriş Sözlü Sunum, Soru/Cevap
2 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektroterapinin tarihçesi Sözlü Sunum, Soru/Cevap
3 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektrik şoku, Akımın hissedilmesi Sözlü Sunum, Soru/Cevap
4 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektroterapinin etkileri Sözlü Sunum, Soru/Cevap
5 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Uyarımı) Sözlü Sunum, Soru/Cevap
6 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Galvanik Akım Sözlü Sunum, Soru/Cevap
7 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Faradik Akım Sözlü Sunum, Soru/Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sinüzoidal Akımlar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
10 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Enterferansiyel akımlar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
11 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ultrason Sözlü Sunum, Soru/Cevap
12 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Rus Akımı Sözlü Sunum, Soru/Cevap
13 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kısa dalga diatermi Sözlü Sunum, Soru/Cevap
14 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Uygulama Genel Tekrar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
15 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Teorik Genel tekrar Sözlü Sunum, Soru/Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia.
Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük (2016) Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Ankara, Hipokrat.
Low, J., & Reed, A. (2000). Electrotherapy explained: Principles and practice. Oxford: Butterworth-Heinemann
Krusen,F.H., Kottke,F.J., Ellwood,P.M.(Ed), Handbook Of Physical Medicine And Rehabilitation, Philadelphia : W.B.Saunders C isner, K C. , Colby , L. A Exercise : Foundations & Techniques, Philadelphia: F.A.D.Therapeutic avis, 2002
Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Containing up to date information in the field of physiotherapy lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All applications related to the field of physiotherapy according to the technique can.
5
2
Gained in the field of physiotherapy, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
1
2
Physiotherapy encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge acquired in the field of physiotherapy and skills to critically evaluate them.
5
2
Identify learning needs and can guide learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field of physiotherapy have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
1
2
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​according to contribute.
5
2
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
1
3
It may work with other health care disciplines.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 7 98
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 6 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 12 12
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 12 12
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 2 4 8
TOPLAM 47 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0