TR EN

MESLEKİ TERMİNOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP110 MESLEKİ TERMİNOLOJİ 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AKIN ÇAKIR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Bu derste tıbbi terminolojiye giriş; İnsanın yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, tıbbi terimleri okuma kuralları, kaynaştırma harfleri, tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, tıbbi kısaltmalar, kan ve kan yapıcı organlar, lenf ve immün sisteme ilişkin terimler, kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler, solunum sistemine ilişkin terimler, sindirim sistemine ilişkin terimler, göze ilişkin terimler, üriner sisteme ilişkin terimler, genital sisteme ilişkin terimler, kulağa ilişkin terimler eponimler, sinonimler, sinir sistemi ve psikiyatrik hastalıklar, iç salgı ve metabolizma bozuklukları ve hareket sistemine ilişkin terimler üzerinde durulur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır.
Temel tıp bilimlerinin farklı organ sistemlerine ait bölümleri ile klinik tıp alanının farklı dallarının anlatımlarında sıklıkla ihtiyaç duyulan terimlerin anlam ve yapılarını öğrenerek mesleğe özgü hususlardaki terimlere hâkimiyeti sağlamak yoluyla iletir.
Mesleğimizi yaparken en sık kullanılanterimleri anlama ve kavrama sağlanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tıbbi Terminolojiye Giriş, terim kavramı ve sağlık terminolojisi Tıbbi Terminolojiye Giriş, terim kavramı ve sağlık terminolojisi hakkında teorik ve pratik bilgilendirme
2 - İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler Hastalıklara İlişkin Genel Bilgiler ve Hastalıkların Sınıflandırılması İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler Hastalıklara İlişkin Genel Bilgiler ve Hastalıkların Sınıflandırılması hakkında teorik bilgilendirme
3 - Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Kökler Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Kökler hakkında teorik bilgilendirme
4 - Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Kökler Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Kökler hakkında teorik bilgilendirme
5 - Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Ön Ekler Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Ön Ekler hakkında teorik bilgilendirme
6 - Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Son Ekler Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Son Ekler hakkında teorik bilgilendirme
7 - Solunum sistemi terimleri Solunum sistemi terimleri hakkında teorik bilgilendirme
8 - ARA SINAV -
9 - Kalp ve dolaşım sistemi ile ilgili terimler Kalp ve dolaşım sistemi ile ilgili terimler hakkında teorik bilgilendirme
10 - Sindirim sistemi ile ilgili terimler Sindirim sistemi ile ilgili terimler hakkında teorik bilgilendirme
11 - Boşaltım sistemi ile ilgili terimler Boşaltım sistemi ile ilgili terimler hakkında teorik bilgilendirme
12 - Ürogenital sistem ile ilgili terimler Ürogenital sistem ile ilgili terimler hakkında teorik bilgilendirme
13 - Nöroloji ve psikiyatri ile ilgili terimler Nöroloji ve psikiyatri ile ilgili terimler hakkında teorik bilgilendirme
14 - Kas ve iskelet sistemi ile ilgili terimler Kas ve iskelet sistemi ile ilgili terimler hakkında teorik bilgilendirme
15 - genel tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mesleki ve Tıbbi Terminoloji, Prof. Dr. Fatma Çelik
Tıbbi Terminoloji, Öğr. Gör. Funda Pehlevan , Prof. Dr. Rıfat Mutuş
Baş ve Boyun Anatomi Atlası, Eric w. Baker

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
5
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
4
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
4
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
4
2
To gain competence in computer skills.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
4
2
Aid to gain competence in practice.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
4
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
4
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
3
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
4
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 71
Genel Toplam 71
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0