TR EN

ENFEKSİYON HASTALIKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP211 ENFEKSİYON HASTALIKLARI 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. MUHAMMED ZÜBEYR ÜÇÜNCÜ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipler enfeksiyon hastalıklarının nedenleri mikroorganizmalar ve virulans faktörleri Konak savunma mekanizmaları Bulaşıcı hastalıklarla savaş yöntemleri Hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunma Sağlık personeli ve el yıkama Üst solunum yolu enfeksiyonları Pnömoniler Akut ishaller Üriner sistem enfeksiyonları A gurubu beta-hemolitik streptokok (AGBHS) enfeksiyonları Akciğer ve akciğer dışı organ tüberkülozu viral hepatitler cinsel yolla bulaşan hastalıklar acquiredimmunodeficiencysyndrome (AIDS) ve korunma Kan ve kan ürünleri transfüzyonunun enfeksiyözkomplikasyonları kan ile bulaşan enfeksiyonlar ve sağlık personeli konularıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Enfeksiyon ve enfeksiyon hastalıkları kavramlarını bilir.
Enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipleri öğrenir.
Sistemlerde meydana gelebilecek hastalıkları bilir.
Enfeksiyon hastalıklarının nedenlerini öğrenir.
Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisini kavrar.
Mikroorganizma, konak ve enfeksiyon ilişkisini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Enfeksiyon Hastalıkları Epidemiyolojisi ve Enfeksiyon Hastalıklarında Genel Epidemiyolojik Prensipler Konu anlatımı, Soru-Cevap
3 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Enfeksiyon Hastalıklarının Nedenleri, Belirti ve Bulguları Konu anlatımı, Soru-Cevap
4 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Mikroorganizmalar ve Virülans Faktörleri Konak Savunma Mekanizmaları Konu anlatımı, Soru-Cevap
5 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar Konu anlatımı, Soru-Cevap
6 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları Konu anlatımı, Soru-Cevap
7 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Alt Solunum Yolu Enfeksiyonları Konu anlatımı, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları Konu anlatımı, Soru-Cevap
10 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Gastroenteritler Konu anlatımı, Soru-Cevap
11 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları Konu anlatımı, Soru-Cevap
12 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Cerrahi Alan Enfeksiyonları Konu anlatımı, Soru-Cevap
13 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Akciğer ve Akciğer Dışı Organ Tüberkülozu Konu anlatımı, Soru-Cevap
14 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Cilt ve Deri Enfeksiyonları Konu anlatımı, Soru-Cevap
15 Literatür tarama, Ders notlarını inceleme Üriner Sistem Enfeksiyonları Konu anlatımı, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Türkyılmaz, R.,Dokuzoğlu, B., Çokça, F., Akdeniz, S.(2004).Hastane İnfeksiyonları Derneği Yayını No:2 Hastane İnfeksiyonları Kontrolü El Kitabı. Bilimsel Tıp Yayınları
Doğanay,M., Ünal S.(2003).Hastane İnfeksiyonları Derneği Yayını No:1 Hastane İnfeksiyonları.Bilimsel Tıp Yayınları
Daugirdas, JT. (2020). Diyaliz el kitabı Daugirdas, (çv)Semra Bozfakıoğlu, Güneş Tıp Kitapevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
3
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
2
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
4
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
1
2
To gain competence in computer skills.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
5
2
Aid to gain competence in practice.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
1
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
1
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
3
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
4
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0