Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGP101 | ÖZEL EĞİTİM I | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SELMA ÖZUSLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Özel Eğitim I dersini alan öğrencilerin; özel eğitim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri, engelliliği oluşturan nedenleri, engel grubunu, engel grubu türlerini ve bu ders kapsamındaki görme engelli, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları tanımalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği özel eğitimle ilgili kavramlar, özel eğitim kurumları ve türleri, özel gereksinim türleri, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimleri, süreğen hastalığı olan çocuklar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersin sonunda öğrenci aktarılan bilgiler doğrultusunda özel eğitim kavramlarını ve ilkelerini tanımlar. |
Özel eğitim alanlarını sınıflandırır. |
Özel eğitimin yaygınlık oranlarını belirtir. |
Dünyada ve Türkiyede özel eğitimin önemini yorumlar. |
Görme engelli, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları tanımlar ve özellikerini sıralar. |
Görme engellinin, işitme engellinin ve dil ve konuşma bozukluğunun nedenlerini belirtir. |
Görme engelli, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimlerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı Kaynaklar | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin amacı, önemi ve ilkeleri. | Anlatım |
2 | Yazılı Kaynaklar | Özel eğitim kurumları ve özellikleri. Engele neden olan faktörler. Engeli önleme ve erken tanı. | Anlatım |
3 | Yazılı Kaynaklar | Özel eğitim alanını sınıflandırma, özel eğitimin yaygınlık oranları, dünyada ve Türkiyede özel eğitimin önemi.Santral sinir sistemi ve Beyin. | Anlatım |
4 | Yazılı Kaynaklar | Görme engelinin tanımı, sınıflandırılması, nedenleri, görme engelini önleme ve erken tanı | Anlatım |
5 | Yazılı Kaynaklar | Görme engelinin tanımı, sınıflandırılması, nedenleri, görme engelini önleme ve erken tanı | Anlatım |
6 | Yazılı Kaynaklar | Görme engellilerin eğitimleri | Anlatım |
7 | Yazılı Kaynaklar | İşitme engelinin tanımı, sınıflandırılması, nedenleri | Film Gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynaklar | İşitme engelini önleme ve erken tanı.işitme engellilerin eğitimleri.Dil ve kon. boz. olan çoc. tanıma ve sınıflandırma.Dil ve kon. bozukluğunun nedenleri Dil ve kon. bozukluğunu önleme ve erken tanı | Anlatım |
10 | Yazılı Kaynaklar | Hasta ve hastanede yatan çocukların gelişim dönemlerine göre öneriler, Uzun süreli hastalığı olan çocukların ruhsal durumları, hastanede oyun ve hastaneye hazırlayıcı eğitim | - |
11 | Yazılı Kaynaklar | Hastane okulları, dünyada ve Türkiyede hastane okullarının çalışma sistemi.Hastanede yatan çocukların eğitimleri ve hastane okulları şubesinin görevleri | Anlatım |
12 | Yazılı Kaynaklar | Hasta ve hastanede yatan çocukların ameliyata hazırlanması.Ölümcül hastalığı olan çocuklar , aileleri ve personel.Kardeşlerin hastalık ve ölüme karşı gösterdikleri tepkiler.Hastaneden eve dönüşte dikkat edilecek noktalar. | Anlatım |
13 | Yazılı Kaynaklar | Süreğen hastalıklarla ilgili genel bilgiler.Verem,Aids,Lösemi, Hemofili,Hepatitler( A,B,C,D,E) | Anlatım |
14 | Yazılı Kaynaklar | Dilin tanımı,özellikleri, İletişim yetersizliğinin türleri, Afazi, agnozi,anartri | Film gösterimi |
15 | Yazılı Kaynaklar | dudak damak yarıklıkları, artikülasyon,kekemelik de tanı, terapisi, iyileşmeye yönelik kestrimi ve öğretmene öneriler. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eripek, S. (2008). Özel Eğitim. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
Cavkaytar, A. (2018). Özel Eğitime Giriş, Kök yayıncılık, Ankara. |
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. |
Walters, G., Fisher, L., Edd. (2012). What Works for Special Education and At-Risk Learners: A Framework for General Education Teachers and Administrators. Amerika Birleşik Devletleri: Trafford Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
|
5 | |||||
2 |
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
|
5 | |||||
3 |
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
About child development and education requirements of their profession may realize.
|
4 | |||||
2 |
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
|
4 | |||||
2 |
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
|
3 | |||||
2 |
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
|
5 | |||||
3 |
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
|
1 | |||||
4 |
Have the ability to communicate effectively with children.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
|
3 | |||||
2 |
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
|
3 | |||||
3 |
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
|
4 | |||||
2 |
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
|
4 | |||||
3 |
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop creative thinking skills.
|
4 | |||||
2 |
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
|
3 | |||||
3 |
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
TOPLAM | 44 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |