TR EN

ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP109 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMEK UÇARMAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere çocuk edebiyatını öğretmek ve çocukların dil gelişimi dikkate alınarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.
İçerik: Bu ders okul öncesi çocukların dil becerisini kazanıp geliştirebileceği edebiyat türlerinin öğrencilere öğretilmesi konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuklar için hazırlanan yayınlardan faydalı olanları seçebilir.
Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilir.
Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını değerlendirebilir.
Okul öncesi çocuklarına uygun hikaye oluşturabilir.
Okul öncesi çocuklarına uygun ikaye kitabı tasarlayabilir.
Okul öncesi çocuklarına hitap edecek yayınları karşılaştırabilir.
Okul öncesi çocuklarına uygun dergi planlayabilir.
Okul öncesinde medyanın etkilerini değerlendirebilir.
Medya okuryazarlığı eğitimi planlayabilir.
Televizyon, dergi ve gazetelerde çocuk örneklerini değerlendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar Çocuk Kavramı ve Edebiyat Anlatım
2 Yazılı Kaynaklar Çocuk Edebiyatı, Önemi, Niteliği ve Amacı Anlatım
3 Yazılı Kaynaklar Çocuk Yayınları Anlatım
4 Yazılı Kaynaklar Çocuk Edebiyatı Türleri Anlatım
5 Yazılı Kaynaklar Çocuk Edebiyatı Türleri 2 Anlatım
6 Yazılı Kaynaklar Çocuk Edebiyatının Tarihi Gelişimi Anlatım, uygulama
7 Yazılı Kaynaklar Çocuk Kitaplarını İnceleme ve Değerlendirme Planı Anlatım, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar Çocuk ve Medya Anlatım
10 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Elektronik Bakıcı; Televizyon Anlatım, Uygulama
11 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Kurumsal Alanda Çocuk Hakları ve Haber Değeri Anlatım, Uygulama
12 Yazılı Kaynaklar Gazetelerde Çocuk Haberleri Anlatım
13 Yazılı Kaynaklar Çocuk Temsilleri ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi Anlatım
14 Görsel ve Yazılı Kaynaklar Televizyon Reklamlarında Çocuk Anlatım, uygulama
15 Görsel ve Yazılı Kaynaklar Televizyon: Çocuklara «Gerçek Hayatı» Şiddetle Öğreten Çağdaş Masal Anlatıcısı Anlatım, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Turla, A.(Ed.). (2018). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Hedef Yayıncılık
Temizyürek,F.,Şahbaz, N.M.,Gürel,Z.(2016). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
İ.Akçalı, S., (Ed). (2020). Çocuk ve Medya.Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Alp,D., Kardaş,C. (2016). Çocuk Edebiyatı ve Medya. Ankara: Eğiten Kitap
Gönen, M. (Ed). (2019). Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap
Alisinanoğlu, F. (2021). Çocuk Edebiyatı ve Medya. Ankara: İzge Yayıncılık
Gamble, N., Yates, S. (2002). Exploring Children's Literature: Teaching the Language and Reading of Fiction. Hindistan: SAGE Publications.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
2
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
3
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
About child development and education requirements of their profession may realize.
2
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
2
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
2
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
3
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
4
Have the ability to communicate effectively with children.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
2
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
3
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
2
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
2
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
3
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop creative thinking skills.
2
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
3
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 71
Genel Toplam 71
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0