TR EN

ÖZEL EĞİTİM II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP102 ÖZEL EĞİTİM II 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Özel Eğitim II dersinin amacı; öğrencilerin zihinsel engelli, fiziksel engelli ve üstün zekalı çocukların özelliklerini, sorunlarını ve eğitimleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
İçerik: Özel eğitim II dersi; özel öğrenme güçlüğü, zihinsel, fiziksel ve üstün zekalı çocukların özellikleri, özel gereksinim türlerinin tanılanması ve uygulanan eğitim programları, yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Özel eğitimde yaygın olarak kullanılan öğretim yöntemlerini, stratejilerini ve tekniklerini uygular.
Engel türlerini tanımlar.
Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde aile ve toplumun rolünü açıklar.
Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri açıklar.
Özel gerekksinimli bireylere yönelik eğitim sürecini planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar Öğrenme güçlüğünün tanımı sınıflandırılması, nedenleri Anlatım
2 Yazılı Kaynaklar Öğrenme güçlüğünün tanımı sınıflandırılması, nedenleri Anlatım
3 Yazılı Kaynaklar Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı Anlatım
4 Yazılı Kaynaklar Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri Anlatım
5 Yazılı Kaynaklar Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri Anlatım
6 Yazılı Kaynaklar Fiziksel engelin tanımı sınıflandırılması,nedenleri Anlatım
7 Yazılı Kaynaklar Fiziksel engelini önleme ve erken tanı,fiziksel engelin eğitimleri Film Gösterimi
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar Fiziksel engelini önleme ve erken tanı,fiziksel engelin eğitimleri Anlatım
10 Yazılı Kaynaklar Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çoc tanılama, sınıflandırma, Yaygın gelişimsel bozukluğu önleme ve erken tanı Anlatım
11 Yazılı Kaynaklar Yaygın gel. Boz. olan coc. Eğitimleri, Zihinsel engeli tanılama, sınıflandırma, nedenleri Anlatım
12 Yazılı Kaynaklar Zihinsel engeli önleme ve erken tanı, eğitimleri Anlatım
13 Yazılı Kaynaklar Üstün zekalılığı tanılama, sınıflandırma, önleme Anlatım
14 Yazılı Kaynaklar Üstün zekalılığı erken tanılama ve eğitimleri Film Gösterimi
15 Yazılı Kaynaklar Üstün zekalılığı erken tanılama ve eğitimleri Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
Eripek, S. (Ed.). (2008). Özel Eğitim. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Cavkaytar, A. (2018). Özel Eğitime Giriş, Kök yayıncılık, Ankara.
Walters, G., Fisher, L., Edd. (2012). What Works for Special Education and At-Risk Learners: A Framework for General Education Teachers and Administrators. Amerika Birleşik Devletleri: Trafford Publishing.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
4
2
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
5
3
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
About child development and education requirements of their profession may realize.
4
2
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
5
2
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
4
2
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
5
3
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
1
4
Have the ability to communicate effectively with children.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
3
2
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
2
3
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
3
2
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
4
2
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
4
3
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop creative thinking skills.
4
2
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
3
3
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 9 18
Proje Hazırlama 1 10 10
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0