Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGP102 | ÖZEL EĞİTİM II | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Özel Eğitim II dersinin amacı; öğrencilerin zihinsel engelli, fiziksel engelli ve üstün zekalı çocukların özelliklerini, sorunlarını ve eğitimleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Özel eğitim II dersi; özel öğrenme güçlüğü, zihinsel, fiziksel ve üstün zekalı çocukların özellikleri, özel gereksinim türlerinin tanılanması ve uygulanan eğitim programları, yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel eğitimde yaygın olarak kullanılan öğretim yöntemlerini, stratejilerini ve tekniklerini uygular. |
Engel türlerini tanımlar. |
Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde aile ve toplumun rolünü açıklar. |
Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. |
Özel gerekksinimli bireylere yönelik eğitim sürecini planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı Kaynaklar | Öğrenme güçlüğünün tanımı sınıflandırılması, nedenleri | Anlatım |
2 | Yazılı Kaynaklar | Öğrenme güçlüğünün tanımı sınıflandırılması, nedenleri | Anlatım |
3 | Yazılı Kaynaklar | Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı | Anlatım |
4 | Yazılı Kaynaklar | Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri | Anlatım |
5 | Yazılı Kaynaklar | Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri | Anlatım |
6 | Yazılı Kaynaklar | Fiziksel engelin tanımı sınıflandırılması,nedenleri | Anlatım |
7 | Yazılı Kaynaklar | Fiziksel engelini önleme ve erken tanı,fiziksel engelin eğitimleri | Film Gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynaklar | Fiziksel engelini önleme ve erken tanı,fiziksel engelin eğitimleri | Anlatım |
10 | Yazılı Kaynaklar | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çoc tanılama, sınıflandırma, Yaygın gelişimsel bozukluğu önleme ve erken tanı | Anlatım |
11 | Yazılı Kaynaklar | Yaygın gel. Boz. olan coc. Eğitimleri, Zihinsel engeli tanılama, sınıflandırma, nedenleri | Anlatım |
12 | Yazılı Kaynaklar | Zihinsel engeli önleme ve erken tanı, eğitimleri | Anlatım |
13 | Yazılı Kaynaklar | Üstün zekalılığı tanılama, sınıflandırma, önleme | Anlatım |
14 | Yazılı Kaynaklar | Üstün zekalılığı erken tanılama ve eğitimleri | Film Gösterimi |
15 | Yazılı Kaynaklar | Üstün zekalılığı erken tanılama ve eğitimleri | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. |
Eripek, S. (Ed.). (2008). Özel Eğitim. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
Cavkaytar, A. (2018). Özel Eğitime Giriş, Kök yayıncılık, Ankara. |
Walters, G., Fisher, L., Edd. (2012). What Works for Special Education and At-Risk Learners: A Framework for General Education Teachers and Administrators. Amerika Birleşik Devletleri: Trafford Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
|
4 | |||||
2 |
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
|
5 | |||||
3 |
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
About child development and education requirements of their profession may realize.
|
4 | |||||
2 |
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
|
5 | |||||
2 |
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
|
4 | |||||
2 |
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
|
5 | |||||
3 |
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
|
1 | |||||
4 |
Have the ability to communicate effectively with children.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
|
3 | |||||
2 |
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
|
2 | |||||
3 |
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
|
3 | |||||
2 |
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
|
4 | |||||
3 |
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop creative thinking skills.
|
4 | |||||
2 |
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
|
3 | |||||
3 |
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 9 | 18 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |