TR EN

GELİŞİM VE ÖĞRENME II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP104 GELİŞİM VE ÖĞRENME II 2 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişim ve öğrenme II dersinin amacı; Gelişim ve Öğrenme I dersini pekiştirmek, ahlak, dil, cinsel gelişim alanlarını ve bu gelişim alanlarının özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Gelişim ve Öğrenme I dersinde öğrenilen içeriği pekiştirme, ahlak, dil ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar, kuramcılar ve gelişim alanlarının özelliklerini tanıması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenci aktarılan bilgiler doğrultusunda gelişimin ilkelerini sıralayabilir.
Gelişim alanlarını sınıflandırır.
Yaş gruplarına uygun gelişim özelliklerini sayabilir.
Gelişim alanlarının önemini yorumlar.
Gelişim kuramlarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı-görsel kaynaklar Giriş, Güz Dönemi Hatırlatmaları Anlatım, Tartışma
2 Yazılı-görsel kaynaklar Ahlak Gelişimi Giriş Anlatım
3 Yazılı-görsel kaynaklar Ahlak Gelişimi Freud, Piaget, Kohlberg Anlatım, Örnek Olay
4 Yazılı-görsel kaynaklar Ahlaki Gelişimi Etkileyen Faktörler Anlatım, Örnek Olay
5 Yazılı-görsel kaynaklar Dil Gelişimi Tanımlar ve Yaklaşımlar Anlatım, Tartışma
6 Yazılı-görsel kaynaklar Dil Gelişimi-Sözsüz İletişim Beden Dili Hareketleri Anlatım
7 Yazılı-görsel kaynaklar Genel Tekrar Anlatım, Örnekleme
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı-görsel kaynaklar Yaş Gruplarına Göre Cinsel Gelişim Anlatım
10 Yazılı-görsel kaynaklar Çocukluk Döneminde Cinsel Sorular ve Cinsel Oyunlar Anlatım, Örnek Olay
11 Yazılı-görsel kaynaklar Okul Dönemi ve Ergenlik Döneminde Cinsel Gelişim Anlatım, Örnek Olay
12 Yazılı-görsel kaynaklar Cinsel Kimlik, Cinsel Eğitim Anlatım
13 Yazılı-görsel kaynaklar Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Gelişimi Anlatım, Vaka Analizi
14 Yazılı-görsel kaynaklar Genel Tekrar Soru-Cevap, Tartışma
15 Yazılı-görsel kaynaklar Genel Tekrar Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

San Bayhan, P., & Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Deniz, M. E. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişim. Pegem Atıf İndeksi, 1-388.
Berk, L. E. (2013). Bebekler ve çocuklar: Doğum öncesinden orta çocukluğa (N. Işıkoğlu Erdoğan, Çev.) Ankara: Nobel Akademi Yayınevi.
Santrock, J. W. (2012). Ergenlik. Nobel Akademik Yayıncılık.
Trawick-Swith, J. (2010). Erken çocukluk döneminde gelişim (Çok kültürlü bir bakış açısı)(F. Şahin, Trans.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Original Publish Date.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
5
2
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
3
3
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
About child development and education requirements of their profession may realize.
4
2
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
4
2
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
4
2
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
4
3
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
1
4
Have the ability to communicate effectively with children.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
3
2
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
4
3
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
4
2
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
3
2
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
3
3
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop creative thinking skills.
4
2
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
3
3
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 15 1 15
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0