TR EN

ÇOCUK VE DRAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP110 ÇOCUK VE DRAMA 2 3 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; drama ile ilgili kavramlar, dramada kullanılacak teknikler ve dramaya yönelik planlama ve uygulama yapma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; drama ile ilgili temel kavramlar, dramanın uygulama basamakları, dramanın önemi, drama etkinliği hazırlama ve uygulama konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Drama ile ilgili temel kavramları (drama, yaratıcılık, iletişim, rol oynama vd) tanımlar.
Kazanım ve göstergeler doğrultusunda bir drama etkinliği planlar.
Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
Dramanın çocuğun gelişimine yararlarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı kaynak Drama Uygulamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
2 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın önemi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
3 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, drama ile ilgili temek kavramlar Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
4 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
5 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramada lider ve katılımcılar Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
6 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın uygulama basamakları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
7 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramada kullanılacak teknikler Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın diğer sanat dalları ile ilişkisi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
10 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, drama etkinliklerinde liderin rolü Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
11 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, eğitimde dramaya yönelik etkinlik hazırlama Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
12 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, eğitimde dramaya yönelik etkinlik hazırlama Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
13 Yazılı kaynak Örnek drama etkinliklerinin incelenmesi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
14 Yazılı kaynak Drama uygulamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
15 Yazılı kaynak Drama uygulamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eğitimde Drama Uygulamaları. Prof. Dr. Alev Önder
Erbay, F. ve Ömeroğlu, E. (2022).Drama ve Çocuk. Eğiten Kitap, Ankara.
Cresci, M. M. (2005). Creative Dramatics for Children: Grades 3-6. Good Year Books.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
2
2
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
4
3
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
About child development and education requirements of their profession may realize.
4
2
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
3
2
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
4
2
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
4
3
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
0
4
Have the ability to communicate effectively with children.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
3
2
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
3
3
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
3
2
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
4
2
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
4
3
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop creative thinking skills.
4
2
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
4
3
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 15 1 15
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 15 3 45
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0