Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PLP203 | GENEL SİTOTEKNOLOJİ | 3 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DEMET SEVİMLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sitopatolojide temel kavramların özümlenmesi, sitolojik spesmenlerin hazırlama yöntemleri ve boyanma özellikleri ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır |
İçerik: | Sitopatoloji ve Temel Kavramlar, jinekolojik ve jinekoloji dışı sitolojik örnekler ve elde edilme yöntemleri, fiksasyonu, transportu, sitoloji laboratuvarının donanımı. Sitolojide rutin boyama teknikleri PAP, MGG, hızlı MGG |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sitopatoloji ve Temel Kavramlarını tanımlar. |
Jinekolojik ve jinekoloji dışı sitolojik örneklerin elde edilme yöntemlerini, fiksasyonunu ve laboratuvara transportundaki kuralları tanımlar. |
Sitolojide rutin boyama teknikleri PAP, MGG, hızlı MGG yöntemlerinin temel özelliklerini ve birbirinden farklılıklarını özetler. |
sitopatoloji laboratuvarında kullanılan cihaz ve ekipmanı kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ön Hazırlık | Sitoloji ve Sitopatoloji (Temel Kavramlar) | Anlatım/Soru cevap |
2 | Ön Hazırlık | Sitoloji ve Sitopatoloji (Temel Kavramlar) | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
3 | Ön Hazırlık | Sitolojik örnekler ve elde edilme yöntemleri | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
4 | Ön Hazırlık | Eksfolyatif Sitoloji ve İnce İğne Aspirasyon Sitolojisi- Temel prensipler | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
5 | Ön Hazırlık | Sitoloji preperat hazırlama yöntemleri | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
6 | Ön Hazırlık | Sitolojik örneklerin fiksasyonu, korunması ve laboratuvara transportu | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
7 | Ön Hazırlık | Sıvı bazlı sitoloji teknikleri ve Jinekolojik sitolojide hazırlama yöntemleri (1) | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ön Hazırlık | Sıvı bazlı sitoloji teknikleri ve Jinekolojik sitolojide hazırlama yöntemleri (2) | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
10 | Ön Hazırlık | Sıvılardan hücre bloğu hazırlama | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
11 | Ön Hazırlık | Sitolojide rutin boyama teknikleri (1)- Papanicolaou (PAP) boyası | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
12 | Ön Hazırlık | Jinekoloji dışı sitolojide hazırlama yöntemleri | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
13 | Ön Hazırlık | Sitolojide Pap ve rutin boyama teknikleri (2)- May Grunwald Giemsa (MGG) boyası | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
14 | Ön Hazırlık | PAP ve MGG boyama yöntemlerinin karşılaştırmalısı | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
15 | Ön Hazırlık | Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sitolojik Preparat Hazırlama (725TTT141), Tıbbi Laboratuvar Ders Notları, T.C. Milli Eğitim Bakanlığıı, 2011 Ankara |
Genel Patoloji, TC Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını No.1124, Ed. Ayşe Tansu Koparal, 2011 Eskişehir |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have adequate infrastructure in the field of pathology in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Pathology required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
For applications related to the pathology laboratory of the modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pathology related to the field of diagnostic data obtained and maintained with the relevant knowledge and skills to have.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pathology related area is required for the application of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İndividual to have the ability to do work
|
5 | |||||
2 |
Pathology related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
5 | |||||
2 |
Public and private sector organizations by examining the processes related to their field skills to practice.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
4 | |||||
2 |
Pathology laboratory techniques in accordance with the materials to use and maintain.
|
5 | |||||
3 |
Required by the field to gain a basic level of computer skills.
|
4 | |||||
4 |
Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 5 | 3 | 15 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
TOPLAM | 39 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |