Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PLP102 | GENEL HİSTOTEKNOLOJİ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Patoloji işlemleri, histokimya teknikler ve örneklerin patolojik inceleme için hazırlanması aşamaları öğrenmek ve teknikleri bilmektir. |
İçerik: | Patoloji laboratuvarının iş akışı, prosedürler, örneklerin alınması, fikse etmesi, makroskopi inceleme, örnekleme, doku takibi, gömme, kesit alma ve mikrotomlar, boyama ve monte etmeyi tüm ayrıntılarıyla ve sıvı materiyalı hazırlama işlemleri öğrenmek. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir biyopsinin alınmasından mikroskobik incelemeye kadar olan tüm aşamalar arasında ilişki kurup, değerlendirir. |
Işık mikroskobu ve diğer mikroskop çeşitlerini kullanır. |
Doku gömme, mikrotom ve çeşitleri, kesit alma gibi işlemleri tanımlar. |
Manuel ve otomatik doku takibi prosedürlerini uygular. |
Fiksasyon, fiksatifler ve kullanımları, fiksasyonu etkileyen faktörleri tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Araştırma | Patoloji laboratuvar Güvenliği, Disiplinler ve Mikroskoplar tanıtımı | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
2 | Literatür tarama, Araştırma | Patoloji laboratuvar Güvenliği, Disiplinler ve Mikroskoplar tanıtımı | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
3 | Literatür tarama, Araştırma | Patoloji iş akışı ve kalite standartları ve örnek kabul kriterleri | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
4 | Literatür tarama, Araştırma | Patoloji iş akışı ve kalite standartları ve örnek kabul kriterleri | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
5 | Literatür tarama, Araştırma | Çözeltiler, Patolojide kullanılan solüsyonlar ve özellikleri, Makroskopi ve Fiksasyon ve Dekalsifikasyon | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
6 | Literatür tarama, Araştırma | Çözeltiler, Patolojide kullanılan solüsyonlar ve özellikleri, Makroskopi ve Fiksasyon ve Dekalsifikasyon | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
7 | Literatür tarama, Araştırma | Çözeltiler, Patolojide kullanılan solüsyonlar ve özellikleri, Makroskopi ve Fiksasyon ve Dekalsifikasyon | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Araştırma | Doku Takip Cihazı, ve sölüsyonların özelliği, Takip Mekanizmaları | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
10 | Literatür tarama, Araştırma | Doku Takip Cihazı, ve sölüsyonların özelliği, Takip Mekanizmaları | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
11 | Literatür tarama, Araştırma | Doku Gömme Cihazı, Farklı dokuların nasıl gömülmesi, ve gömme prensipleri | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
12 | Literatür tarama, Araştırma | Mikrotom ve kesit alma, kesitlerin özellikleri, frozen ve kesit alma | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
13 | Literatür tarama, Araştırma | Mikrotom ve kesit alma, kesitlerin özellikleri, frozen ve kesit alma | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
14 | Literatür tarama, Araştırma | Boyama, Boyaların özellikleri ve aktiviteleri, kapama ve Arşivleme | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
15 | Literatür tarama, Araştırma | genel Tekrar | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Alp Usubütün, (2017) Patoloji Laboratuvarını Anlama Kılavuzu, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri |
Patoloji Laboratuvar Teknikleri Ve Laboratuvar Yönetimi, ISBN: 978-605-80509-4-5 Editör: Prof.Dr. Ufuk Usta |
Temel Veteriner Patoloji, ISBN: 978-975-06-0985-5 Editör: Prof. Dr. Rıfkı Hazıroğlu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have adequate infrastructure in the field of pathology in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Pathology required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
For applications related to the pathology laboratory of the modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pathology related to the field of diagnostic data obtained and maintained with the relevant knowledge and skills to have.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pathology related area is required for the application of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İndividual to have the ability to do work
|
2 | |||||
2 |
Pathology related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
4 | |||||
2 |
Public and private sector organizations by examining the processes related to their field skills to practice.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
5 | |||||
2 |
Pathology laboratory techniques in accordance with the materials to use and maintain.
|
5 | |||||
3 |
Required by the field to gain a basic level of computer skills.
|
4 | |||||
4 |
Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 7 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 24 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |