Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PLP204 | ÖZEL SİTOTEKNOLOJİ | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, insan vücudundaki tüm organların sitolojik bilgileri, jinekolojik sitoloji, kan ve kemik iliği, meme, tiroit, lenf bezleri, solunum sistemi, boşaltım sistemi, beyin ve omurilik, deri gibi organların normal ve normal dışı hücrelerinde görülen özellikler, bu organlardan preparat elde etme ve hazırlama yöntemlerine ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Sitolojik materyal tipine göre hazırlama yönteminin belirlenmesi, hazırlama sürecinde olası sorunlar ve çözüm yöntemleri, Jinekolojide temel terminoloji Serviks anatomisi, mikroanatomisi ve transformasyon zonu, Serviks-Vaginadan sitolojik örnek alma yöntemleri ve temel prensipler Servikal sitolojide normal hücresel elemanlar, enfeksiyon etkenleri, HPV enfeksiyonu ve serviks kanseri , İnce İğne Aspirasyon Sitolojisi tekniklerinde temel prensipler ve diğer organların sitolojik teknikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Jinekolojik sitolojide temel kavramları ve terminolojiyi tanımlar. |
Serviks, vagina anatomisi, örnek alma yöntemleri ve temel prensiplerini uygular. |
Servikal sitolojide hücrelerin sınıflandırılmasını yapar, normal hücreler ve normal dışı hücrelerin özelliklerini tanımlar. |
Servikal sitolojide konvansiyonel ve güncel preparasyon yöntemlerini tanımlama. |
Jinekolojik harici organ ve dokuların (Solunum, boşaltım, cilt, beyin ve omurilik, kan ve kemikiliği,...) sitolojisi ve doku inceleme tekniklerini kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Araştırma | Sitolojide otomatik boyama cihazları, solüsyonlar ve çalışma prensipleri. | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
2 | Literatür tarama, Araştırma | Tiroid sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
3 | Literatür tarama, Araştırma | Tiroid sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
4 | Literatür tarama, Araştırma | Meme sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
5 | Literatür tarama, Araştırma | Jinekolojik sitoloji | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
6 | Literatür tarama, Araştırma | Jinekolojik sitoloji | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
7 | Literatür tarama, Araştırma | Jinekolojik sitoloji | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Araştırma | Lenf bezleri sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
10 | Literatür tarama, Araştırma | Mesane ve idrar yolu sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
11 | Literatür tarama, Araştırma | Solunum sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
12 | Literatür tarama, Araştırma | Hematolojik sitoloji | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
13 | Literatür tarama, Araştırma | Hematolojik sitoloji | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
14 | Literatür tarama, Araştırma | Beyin-Omurilik sitolojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
15 | Literatür tarama, Araştırma | Deri sitilojisi | Konu Anlatımı, Soru - Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Usta, U. (2020). Patoloji Laboratuvar Teknikleri ve Laboratuvar Yönetimi. Antalya : Kongre Kitabevi |
Alkan, F., Arda, O., Ertürkoğlu, A.Ş., Seçkin, İ., Taşyürekli, M., Koyutürk, M., Meydanlı, E.G. (2016). Genel histoloji uygulama kitabı. İstanbul : İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi |
Demir, R. (2001). Histolojik Boyama Teknikleri. Ankara : Palme Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have adequate infrastructure in the field of pathology in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Pathology required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
For applications related to the pathology laboratory of the modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pathology related to the field of diagnostic data obtained and maintained with the relevant knowledge and skills to have.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pathology related area is required for the application of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İndividual to have the ability to do work
|
5 | |||||
2 |
Pathology related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
5 | |||||
2 |
Public and private sector organizations by examining the processes related to their field skills to practice.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
5 | |||||
2 |
Pathology laboratory techniques in accordance with the materials to use and maintain.
|
5 | |||||
3 |
Required by the field to gain a basic level of computer skills.
|
4 | |||||
4 |
Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |