TR EN

TIBBİ MİKROBİYOLOJİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TLP108 TIBBİ MİKROBİYOLOJİ I 2 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mikroorganizmaların insan, hayvan, diğer canlı organizma yaşamı ile olan ilişkilerini ve önemlerini belirlemek. Çevre ve çevre sağlığı üzerine etkilerini ve önemlerini açıklamak. Hastalık etkeni olan mikroorganizmaların bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olmak ve yaptığı hastalıklar ile hastalık oluşturma mekanizmalarının özelliklerini incelemektir.
İçerik: Mikrobiyolojiye giriş ve mikroorganizmalarında sınıflandırılması, mikroorganizmaların genel özellikleri ile sterilizasyon temelleri ve yöntemleri, mikroorganizmalarda beslenme, gelişim, çoğalma mekanizmaları, mikroorganizmaların çeşitlilikleri ve mutasyonları, insan-mikroorganizma etkileşimleri ve mikroorganizma için geliştirdiğimiz immünolojik süreçler, mikroorganizma tanı yöntemleri ve bağışıklığımız temelleri ile mikroskobi ve boyama teknikleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel mikrobiyoloji materyal ve işlevlerini tanımlar.
Mikroorganizmalar ve onların gelişmeleri, çoğalmaları, mutasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
Mikroskobinin esaslarını özetler.
Bakteri, maya, küf, mantar, virüs gibi farklı mikroorganizma gruplarının farklılıklarını açıklar.
Klinik mikrobiyal tanısal yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
Mikrobiyoloji ve mikroorganizmalara bağlı hastalıklar hakkında son gelişmeleri özetler.
Mikroskop altında bakteri, mantar, küf, maya vb. türleri ayırt edebilir.
Mikroorganizma gruplarının genel özelliklerini bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikrobiyolojiye Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroorganizmaların Sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroorganizmaların Genel Özellikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kaynaklardan araştırma, okuma Sterilizasyon Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroorganizmalarda Beslenme ve Gelişme Koşulları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroorganizmalarda Çoğalma ve Gelişmenin Kontrol Altına Alınması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikrobiyal Metabolizma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroorganizmalarda Çeşitlilik-Prokaryotik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroorganizmalarda Çeşitlilik-Ökaryotik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikrobiyal Genetik ve Mutasyonlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kaynaklardan araştırma, okuma İnsan-Mikroorganizma Etkileşimleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kaynaklardan araştırma, okuma İmmünolojiye Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikrobiyal Tanı Yöntemleri ve Bağışıklığın Temelleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kaynaklardan araştırma, okuma Mikroskobi ve Boyama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bozkaya E (2002). Tıbbi Mikrobiyoloji I, İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri.
Küçükbasmacı Ö, Aygün G, Kuşkucu MA (2019). Sağlık Bilimleri için Mikrobiyoloji, Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.
Patrick R. Murray, Murray Temel Tıbbi Mikrobiyoloji, (2018), Türkçe Baskı: Güneş Tıp Kitabevi
Fitzgerald C, Nachamkin I (2015).Campylobacter and Arcobacter. In: Manual of Clinical Microbiology. Volume 1. 11th ed. Washington: ASM Press.
Kısa Ö. (2014) Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevi.
Çeşitli internet kaynakları ve makaleler.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the field of Medical Laboratory Techniques Program, is based on theoretical knowledge.
5
2
Required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
5
3
Gains information about courses outside the field.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic knowledge and skills acquired in the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can choose modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
5
2
May have knowledge and skills regarding the acquisition and preservation of diagnostic data related to the field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
5
2
Can use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can do individual work in her/his field.
5
2
Can produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to her/his field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
2
2
Examines on-site processes related to its field in public and private sector organizations.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
5
2
Uses materials in the medical laboratory in accordance with their techniques.
5
3
Maintains equipment in the medical laboratory in accordance with its techniques.
5
4
Gains the ability to use computers at the basic level required by the field.
1
5
Have knowledge of labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0