TR EN

TEMEL KİMYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TLP107 TEMEL KİMYA 1 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DAMLA ZEYDANLI-Dr.Öğr.Üyesi SEÇİL KIRLANGIÇ ATAŞEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilere kimyanın temel kavramları, yasaları ve uygulamaları konularında sistemli ve kapsamlı olarak bilgiler vermek, kimya konusunda düşünme ve soru çözme yeteneklerini geliştirmek, kimya alanı ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkileri ortaya koymak ve kimya alanının genel uygarlık sistemindeki yapısının özelliklerini göstermeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Bu ders temel kimya kavramları, madde ve atomun yapısı, molekül yapıları ve formülleri, periyodik sistem, kimyasal tepkimeler, çözeltilerin hazırlanması, mol, molarite ve % çözelti hesaplamalarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kimyanın temel prensiplerini tanımlar.
Maddeyi sınıflandırır.
Ölçüm birimlerini, anlamlı rakamları, bilimsel hesaplama ve analiz yöntemlerini tanımlar.
Laboratuvar kuralları ve laboratuvar tehlike işaretlerini tanımlar.
Çözelti hazırlama yöntemlerini doğru bir şekilde uygular.
Çözelti derişim hesaplamalarını doğru bir şekilde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anlamlı Rakamlar, Birim sistemleri, Kimyasal Hesaplama Yöntemleri Anlatım; Soru Yanıt, Problem Çözme; Örnek olay, Gösteri Beyin Fırtınası Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Madde,maddenin yapısı ve özellikleri Anlatım, Problem Çözme, Tartışma Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Atom ve Özellikleri, Atom modelleri, Atomik orbitaller ,Kuantum sayıları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Laboratuvarda çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallar, Laboratuvarda kullanılan cam ve plastik Laboratuvarda malzeme temizliği Problemlerin Çözümleri Soru Yanıt, Problem Çözme, Örnek olay Beyin Fırtınası Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Elektromagnetik Işıma ve Spektroskopi, Ölçme ve Ölçü birimleri Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Elementler, Periyodik tablo ve özellikleri Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kimyasal Bağlar, Bileşiklerin isimlendirilmesi Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kimyasal Denklemlerin Denkleştirilmesi, Basit Formüllerin belirlenmesi -
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çözeltilere Giriş, Konsantrasyonlar, Laboratuvarda kullanılan karıştırıcılar, ısıtıcı ve soğutucu sistemler Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Molarite Normalite, % Derişim, Asit-Baz Reaksiyonları, Nötralleşme Reaksiyonları Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. Suyun İyonlaşması, pH Kavramı Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Örnek olay; Gösteri Problem Temelli Öğrenme
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çözelti hazırlama teknikleri, Titrasyon yöntemleri Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Örnek olay Problem Temelli Öğrenme
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. İndikatörler, pH ölçümü Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme, Beyin Temelli Öğrenme
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Tamponlar Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Örnek olay Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Petrucci ve ark., (2011). General Chemistry (10th ed.). Toronto: Pearson Canada Inc.
Bağ, H. ve Dolu, G.(Ed.). (2018). Kimya 1 (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Saltan, S., (2019). Laboratuar Teknikleri (6. Baskı). Bursa: Dora Yayıncılık.
Nakiboğlu C., (2020), Genel Kimya 1 (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the field of Medical Laboratory Techniques Program, is based on theoretical knowledge.
4
2
Required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
4
3
Gains information about courses outside the field.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic knowledge and skills acquired in the field.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can choose modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
4
2
May have knowledge and skills regarding the acquisition and preservation of diagnostic data related to the field.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
4
2
Can use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can do individual work in her/his field.
4
2
Can produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to her/his field.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
2
2
Examines on-site processes related to its field in public and private sector organizations.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
4
2
Uses materials in the medical laboratory in accordance with their techniques.
4
3
Maintains equipment in the medical laboratory in accordance with its techniques.
4
4
Gains the ability to use computers at the basic level required by the field.
0
5
Have knowledge of labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0