Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TLP107 | TEMEL KİMYA | 1 | 4 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DAMLA ZEYDANLI-Dr.Öğr.Üyesi SEÇİL KIRLANGIÇ ATAŞEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilere kimyanın temel kavramları, yasaları ve uygulamaları konularında sistemli ve kapsamlı olarak bilgiler vermek, kimya konusunda düşünme ve soru çözme yeteneklerini geliştirmek, kimya alanı ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkileri ortaya koymak ve kimya alanının genel uygarlık sistemindeki yapısının özelliklerini göstermeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu ders temel kimya kavramları, madde ve atomun yapısı, molekül yapıları ve formülleri, periyodik sistem, kimyasal tepkimeler, çözeltilerin hazırlanması, mol, molarite ve % çözelti hesaplamalarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kimyanın temel prensiplerini tanımlar. |
Maddeyi sınıflandırır. |
Ölçüm birimlerini, anlamlı rakamları, bilimsel hesaplama ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
Laboratuvar kuralları ve laboratuvar tehlike işaretlerini tanımlar. |
Çözelti hazırlama yöntemlerini doğru bir şekilde uygular. |
Çözelti derişim hesaplamalarını doğru bir şekilde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Anlamlı Rakamlar, Birim sistemleri, Kimyasal Hesaplama Yöntemleri | Anlatım; Soru Yanıt, Problem Çözme; Örnek olay, Gösteri Beyin Fırtınası Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Madde,maddenin yapısı ve özellikleri | Anlatım, Problem Çözme, Tartışma Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Atom ve Özellikleri, Atom modelleri, Atomik orbitaller ,Kuantum sayıları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Laboratuvarda çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallar, Laboratuvarda kullanılan cam ve plastik Laboratuvarda malzeme temizliği | Problemlerin Çözümleri Soru Yanıt, Problem Çözme, Örnek olay Beyin Fırtınası Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Elektromagnetik Işıma ve Spektroskopi, Ölçme ve Ölçü birimleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Elementler, Periyodik tablo ve özellikleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Vakaya Dayalı Öğrenme |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal Bağlar, Bileşiklerin isimlendirilmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Kimyasal Denklemlerin Denkleştirilmesi, Basit Formüllerin belirlenmesi | - |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Çözeltilere Giriş, Konsantrasyonlar, Laboratuvarda kullanılan karıştırıcılar, ısıtıcı ve soğutucu sistemler | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Molarite Normalite, % Derişim, Asit-Baz Reaksiyonları, Nötralleşme Reaksiyonları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Suyun İyonlaşması, pH Kavramı | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Örnek olay; Gösteri Problem Temelli Öğrenme |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Çözelti hazırlama teknikleri, Titrasyon yöntemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Örnek olay Problem Temelli Öğrenme |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | İndikatörler, pH ölçümü | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme, Beyin Temelli Öğrenme |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tamponlar | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Örnek olay Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Petrucci ve ark., (2011). General Chemistry (10th ed.). Toronto: Pearson Canada Inc. |
Bağ, H. ve Dolu, G.(Ed.). (2018). Kimya 1 (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Saltan, S., (2019). Laboratuar Teknikleri (6. Baskı). Bursa: Dora Yayıncılık. |
Nakiboğlu C., (2020), Genel Kimya 1 (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In the field of Medical Laboratory Techniques Program, is based on theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
4 | |||||
3 |
Gains information about courses outside the field.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can choose modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
|
4 | |||||
2 |
May have knowledge and skills regarding the acquisition and preservation of diagnostic data related to the field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
4 | |||||
2 |
Can use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can do individual work in her/his field.
|
4 | |||||
2 |
Can produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to her/his field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
2 | |||||
2 |
Examines on-site processes related to its field in public and private sector organizations.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
4 | |||||
2 |
Uses materials in the medical laboratory in accordance with their techniques.
|
4 | |||||
3 |
Maintains equipment in the medical laboratory in accordance with its techniques.
|
4 | |||||
4 |
Gains the ability to use computers at the basic level required by the field.
|
0 | |||||
5 |
Have knowledge of labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |