TR EN

GÖRME OPTİĞİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OPP205 GÖRME OPTİĞİ II 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. CİHAT GÜLERYÜZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Görme organı olan gözü tanımak ve görme mekanizması hakkında bilgi vermek dersin amacıdır.
İçerik: Akamodosyon, akamodasyon sırasında meydana gelen dioptrik değişiklikler, presbiyopi ve diğer akomodasyon bozukluklarının düzeltilmesi, ametropi, ametropi çeşitleri, hipermetropi, hipermetropi çeşitleri, miyopi, miyopi çeşitleri, astigmatizma, astigmatizma çeşitleri, anizometropi, anizometropi çeşitleri, anizokonia, anizokonia çeşitleri, refraksiyon kusurlarının cerrahi yolla düzeltilmesi, refraksiyon kusurlarının gözlük ile, kontakt lens ile ve cerrahi yolla düzeltilmesinin karşılaştırılması, az görüş, az görenlerin rehabilitasyonu, katarakt, afak. Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontakt lens, kontakt lens prensipleri, intraoküler lens. Refraktif kusurların cerrahi tedavi teknikleri, oftalmolojide lazer, laser teknikleri, katarakt cerrahisinde cerrahi teknikler katarakt ameliyatının rehabilitasyonu,

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ametropi ve emetropi konusunda bilgi sahibi olmak.
Ametropi ve emetropi konusunda bilgi sahibi olmak.
Miyopi, Hipermetropi ve astigmatizmanın düzeltilmesi yöntemlerini bilmek.
Afaki ve psödofaki konusunda bilgi sahibi olmak.
Anizometropi, anizokoni ve anizokoni hesaplamalarını bilmek.
Akomodasyon, presbiyopi ve yaşla ilişkili refraktif değişiklikleri bilmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Objektif ve subjektif refraksiyon -
2 - Objektif ve subjektif refraksiyon -
3 - Çok odaklı gözlükler ve görüntü sıçramaları -
4 - Özel merceklerle tedaviler -
5 - Silindirik camlarda genel eğilimler -
6 - Kontakt lensler genel kavramlar -
7 - Uygun hasta seçimi -
8 - ARA SINAV -
9 - Keratokonus anormal kornea ve ortho keratoloji -
10 - Kontakt lens komplikasyonları -
11 - Refraktif cerrahi ve göz içi lensleri -
12 - Az görenlerin rehabilitasyonu -
13 - Az görenlerin rehabilitasyonu -
14 - Teleskoplar ve optik cihazlar -
15 - Teleskoplar ve optik cihazlar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof. Dr. Pınar Aydın O'Dwyer ., Prof. Dr. Yonca Aydın Akova., "Temel Göz Hastalıkları", Güneş Tıp Kitapevleri, 2011.
Özer, A. (2005). Görme optiği ve refraksiyon. Tüm Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar.
3
2
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
3
3
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.
4
2
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.
5
3
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme.
1
2
Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir.
0
2
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi.
0
2
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma.
2
3
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder.
0
2
Optisyenlik sektörü ile ilgili güncel olayları takip eder.
0
3
Optisyenlik ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası gelişmelere ayak uydurur.
4
4
Sağlık kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar.
3
2
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir.
0
3
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir.
0
2
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir.
5
3
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 4 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0