Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OPP204 | OPTİSYENLİK III | 4 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Optisyenlikte kullanılan cihazların ve gereçlerin aktif biçimde kullanılması bu dersin amacıdır. |
İçerik: | Çok odaklı ve prizmatik merceklerde fokometre ile odak noktası tayini ve marküllenmesi, Oftalmik prizmalar, prizmatik etki, prizma yönünün ve miktarının hesaplanması, prizma kullanım ilkeleri, alanları, Teleskobik gözlüklerin tanınması, Tek ve çok odaklı merceklerin çeşitli materyallerdeki çerçevelere montaj çalışmaları. Transpoze işlemleri ve addisyon değerinin hesaplanması, gözlük reçetesinin yazılımı ve uygulamasında yapılan hatalar, Merceklerdeki yansımalar ve kaplamalar, yansımanın önlenmesi ve faydaları, absorbisyon, polerizan gözlük camları ve montajı, merceklerin nominal ve gerçek dioptrik güçlerinin bulunması, verteks mesafesinin camın diyoptrik gücüne etkisi, Yüksek diyoptrili ve lentiküler mercekler, afak lensler gibi konular bu dersin içeriğinde verilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tek odaklı, çok odaklı lensler hakkında bilgilere sahip olur. |
Prizmatik lensler hakkında bilgilere sahip olur. |
Resmi reçetelerin kurum sözleşmeleri, kabulü, istenen belgelerin hazırlanması ve faturalandırılmasından oluşan işlem basamaklarını adım adım yapabilme yeterliliğine sahip olur. |
Bir optisyenlik müessesesinde, görme cihazlarının satışı ve hizmet sunumuyla ilgili yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama becerisi edinir. |
Gözlük camı imalatı hakkında bilgi sahibi olur. |
Lenslerin çerçeveye montajıyla ve kullanıcıya adaptasyonuyla ilgili uygulama becerisi edinir. |
Farklı yöntemlerle prizmatik etki sağlama ve çerçeveye montajıyla ilgili uygulama becerisi edinir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | KAYNAK TARAMA | Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri, Lenslerin Özellikleri-Bifokal Lenslerin Manuel ve Dijital Fokometrelerde Ölçümü, Yüz Ölçülerine Göre Kapalı Çerçeveye Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
2 | KAYNAK TARAMA | Multifokal Lensler - Bifokal ve Trifokaller Tanımı Çeşitleri Montaj Sırası-Bifokal Lenslerin Fokometrelerde Ölçümü, Yüz Ölçülerine Göre Kapalı Çerçeveye Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
3 | KAYNAK TARAMA | Multifokal Lensler - Progresivler Tanımı Çeşitleri Montaj Sırası-Progressiv Lenslerin Manuel ve Dijital Fokometrelerde Ölçümü, Yüz Ölçülerine Göre Kapalı Çerçeveye Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
4 | KAYNAK TARAMA | Prizma ve Prizmatik Etki - İstenen Prizmatik Etki ve Desantrasyon ile İstenen Prizmatik Etkinin Sağlanması-Progressiv Lenslerin Fokometrelerde Ölçümü, Yüz Ölçülerine Göre Linör Çerçeveye Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
5 | KAYNAK TARAMA | Prizmatik lensler ve Prizmatik Lens ile İstenen Prizmatik Etkinin Sağlanması-Prizmatik lenslerin Dijital Fokometrelerde Ölçümü ve Montaj Yöntemleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
6 | KAYNAK TARAMA | Prizmatik Lensler -Fresnel Prizması ile İstenen Prizmatik Etkinin Sağlanması-Fresnel Prizmasının Montaj Yöntemleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
7 | KAYNAK TARAMA | Prizmatik Lensler -Fresnel Prizması ile İstenen Prizmatik Etkinin Sağlanması-Fresnel Prizmasının Montaj Yöntemleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | KAYNAK TARAMA | Az Görüş ve Az Görenlere Yardımcı Gereçler, Teleskopik Sistemler-Az Görenlere Yardımcı Gereçlerin Montaj Yöntemleri ve Bölümleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
10 | KAYNAK TARAMA | Optisyenlik Hakkında Kanun ve Yönetmeliğin İncelenmesi-Resmi Reçete İşlem Basamaklarının Örnekler Üzerinde uygulanması - Seminer ve Hazırlanan Satış Uygulamasının Sunulması | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
11 | KAYNAK TARAMA | SGK Optik Sözleşme Maddelerinin İncelenmesi-Yüz Ölçülerine Göre Faset Çerçeveye Organik Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
12 | KAYNAK TARAMA | Gözlük Camı İmalatı - Yüzey İşlemleri - Cam Siparişi-Yüz Ölçülerine Göre Faset Çerçeveye Organik Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
13 | KAYNAK TARAMA | Gözlük lenslerinde Nominal ve Gerçek Diyoptri Hesabı-Yüz Ölçülerine Göre Faset Çerçeveye Organik Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
14 | KAYNAK TARAMA | Gözlük Lenslerinde Verteks Mesafesinin Etkili Güçle İlişkisi-Yüz ölçülerine Göre Misinalı Çerçeveye Organik Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
15 | KAYNAK TARAMA | Teorik Konuların Genel Tekrarı-Yüz Ölçülerine Göre Faset ve Linör Çerçeveye Organik Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kayın, N., "Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı"., Kitap No:4., ISBN 975-97172-9-8 |
Kayın, N., "Optalmik Dispensing Sistemi" Kitap No: 13., ISBN 975-97172-6-3 |
Bohne, W. (1895). Hand-book for Opticians: A Treatise on the Optical Trade, and its Mechanical Manipulations. author with AB Griswold & Company. |
Bulut, M., & Servisi, A. B. (2004). Türkiye'de gözlük sektörü. İstanbul Ticaret Odası. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
|
5 | |||||
2 |
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
|
5 | |||||
3 |
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
|
5 | |||||
2 |
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
|
5 | |||||
3 |
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
|
4 | |||||
2 |
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages is to educate individuals.
|
3 | |||||
2 |
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
|
1 | |||||
2 |
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
|
2 | |||||
3 |
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regular training programs for professional and personal development will follow.
|
1 | |||||
2 |
Optician keeps track of current events related to the industry.
|
2 | |||||
3 |
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
|
3 | |||||
4 |
The official institutions of health care institutions is subject knows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients and relatives will communicate correctly with.
|
3 | |||||
2 |
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
|
1 | |||||
3 |
Information about the effective use of communication technologies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is knowledgeable about the health care industry.
|
3 | |||||
2 |
Terminology specific to the health sector is dominant.
|
5 | |||||
3 |
Health ethics in the context of universal ethical values by internalizing the work and knows that they need to act.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |