TR EN

MESLEKİ UYGULAMALAR II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ENP202 MESLEKİ UYGULAMALAR II 4 8 4 10

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MURAT KARA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Motor ve duysal sinir iletim çalışmaları ve uyartılmış potansiyeller çalışmalarını uygulayabilir hale gelmek
İçerik: Motor ve duysal sinir iletim çalışmaları ve uyartılmış potansiyeller çalışmalarını yapar (Hastayı kaydetmek, hazırlamak ve uygulamayı yapmak).

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Motor ve duysal sinir iletim çalışmaları ve uyartılmış potansiyeller çalışmalarını yapar (Hastayı kaydetmek, hazırlamak ve uygulamayı yapmak).

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Median sinir motor iletim çalışması -
2 - Ulnar sinir motor iletim çalışması -
3 - Radial sinir motor iletim çalışmas -
4 - Peroneal sinir motor iletim çalışması -
5 - Tibial sinir motor iletim çalışması -
6 - Median ve tibial sinirlerin duysal uyartılmış potansiyel çalışmaları (SEP) -
7 - Median sinir duyusal iletim çalışması -
8 - ARA SINAV -
9 - Ulnar sinir duyusal iletim çalışması -
10 - Radial, medial kutanöz ve lateral kutanöz sinirlerin duyusal iletim çalışmaları -
11 - Sural sinir duyusal iletim çalışması -
12 - Yüzeyel peroneal, plantar ve safen sinirlerin duyusal iletim çalışmaları -
13 - Görsel uyartılmış potansiyel VEP)çalışmaları, İşitsel uyartılmış potasiyeller (BAEP) çalışmaları -
14 - Görsel uyartılmış potansiyel VEP)çalışmaları, İşitsel uyartılmış potasiyeller (BAEP) çalışmaları -
15 - Görsel uyartılmış potansiyel VEP)çalışmaları, İşitsel uyartılmış potasiyeller (BAEP) çalışmaları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KUMANDAŞ, S., & CANPOLAT, M. (Eds.). (2023). Kumandaş & Canpolat Pediatrik ve Neonatal EEG Atlası. Akademisyen Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Electroneurophysiology containing up to date information in the field of lecture notes, application tools and supported with visual and objective source of basic theoretical and practical courses, and apply the knowledge gained can be regarded as professional.
5
2
Patients under the supervision of specialist physicians required to make electroneurophysiological applications.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitor the patient, whether the patient-technicians, technicians can provide-doctor communication.
4
2
In situations requiring first aid can make the necessary applications.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of teamwork being aware of the profession under the supervision of specialist doctors as a team with which analyzes data related to the patient or the patient, reviews and produces results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specialist doctors working in a manner consistent with the urgent and unforeseen circumstances can act competently.
4
2
Electroneurophysiology related according to the technique can make all the applications.
4
3
Electroencephalography, electromyography, preparation and implementation of Polysomnography and other auxiliary equipment can do.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Not independent from the team have the ability to work well with the team.
5
2
Are aware of their individual responsibilities within the team can fulfill this task complete.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Electroneurophysiology has knowledge about the basic and applied health.
4
2
Awareness of lifelong learning basic knowledge and skills in personal and professional self-updating can move further.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patients, relatives and other health care professionals with the oral and written ethical rules can communicate in an appropriate manner.
4
2
Practices before, during and after the communication between the patient and provides specialist doctors.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patients under the supervision of specialist physicians required to make appropriate technique electroneurophysiological applications, can provide patient-doctor communication.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 10 140
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 254
Genel Toplam 254
Toplam İş Yükü / 25.5 10
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 10,0