Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF212 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II | 4 | 8 | 5 | 11 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi LAMİA ŞAHİN |
Ders Ön Koşulu | DHF111 - PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diş hekimliği 2. sınıf öğrencilere tam dişssiz ve kısmı dişsiz hastalarda tedavi gerçekleştirebilmek için gerekli teorik olarak bilgi ve pratik olarak becerinin kazandırılması. |
İçerik: | Hastalarda tam ve kısmı diş kayıplarında tedavi yöntemlerini ve dikkat edilmesi gerekenleri öğrenciye teorik olarak aktarılıp laboratuvar işlemlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hastalarda diş eksikliği nedeni ile oluşan problemleri ve sorunları bilir. |
Hastaya tam ve bölümlü protez endikasyonu koyabilir ve tedavi planı yapabilir. |
Tam ve bölümlü protezleri tanıyabilir ve diğer protez türleriyle karşılaştıdığından bu protezleri ayırt edebilir. |
Ağzın tam protez ve bölümlü protez için hazırlanması işleminin prensiplerini kavrar. |
Tam ve bölümlü protezlerin yapım aşamalarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlere giriş (tanım ve yapım amacı) ve Tam protezlerde teşhis ve tedavi planlaması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde destek yapıların anatomisi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde model eldesi, kaşık ve kaide plağı hazırlanması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde mum duvar hazırlanması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde artikülatör kullanımı ve artikülatöre alma | Anlatım, Sunum, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde anterior diş dizimi ve Tam protezlerde posterior dizimi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Total protezlerde okluzyon | Anlatım, Sunum, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlerde modelasyon ve muflalama teknikleri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde akrilik rezin uygulaması, tesviye, polisaj | Anlatım, Sunum, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 1. Total protezlerin teslimi ve bakımı 2. Hareketli protezlerde kırık tamiri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 1. Hareketli bölümlü protezlere giriş 2. Hareketli bölümlü protezlerde destek yapıların anatomisi 3. Kennedy sınıflaması ve modifikasyonlar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 1. Hareketli bölümü protezlerin parçaları 2. Kroşe bükümü | Anlatım, Sunum, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel AraştırmaLiteratür Tarama, Bireysel Araştırma | 1.Hareketli bölümlü protezlerde model eldesi, kaşık ve kaide yapımı 2.HBP mum duvar hazırlanması ve arikülatöre alma 3. HBP de diş dizimi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | HBP de muflalama teknikleri ve akrilik rezin uygulama teknikleri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler- Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu |
Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği : Protezlerin Zihinde Canlandırılması- Iwao Hayakawa |
Bölümlü Protezler-Prof. Dr Suna Toksavul,Prof.Dr. Gökhan Yılmaz-Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları |
Oklüzyon-Prof.Dr.Hüsnü Yavuzyılmaz |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal bilgileri kullanabilir.
|
5 | |||||
2 |
Temel tıbbi bilimler konusunda kuramsal bilgiyi yorumlayabilir.
|
5 | |||||
3 |
Ağız ve çevre dokulara ait hastalıklar hakkında tanı koyma ve tedavi planlaması yapma için gerekli olan bilgiyi kullanabilir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kazanmış olduğu temel tıp bilimleri bilgilerini klinik hastanın sistemik durumu ile ilişkilendirebilir.
|
4 | |||||
2 |
Uygun araç gereçler ile ulaşarak güncel ve güvenilir bilgiye ulaşarak bu bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği alanına özgü, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Temel ve klinik bilimlerde edindiği bilgiyi diş hekimliği uygulamalarında karşılaşılan normal ve patolojik durumlara göre yorumlayabilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri kullanır, disiplinler arası bilgileri sentezleyerek değerlendirir ve sorunlara çözüm üretir.
|
4 | |||||
2 |
Diş hekimliği alanı ilgili teknolojileri ve bilgisayar programlarını kullanır ve bunları mesleki uygulamalara adapte eder.
|
5 | |||||
3 |
Tıbbi ve dental anamnez, klinik ve tanıya yönelik uygun radyografileri kullanarak radyografik muayene işlemlerini uygular; tanı, tedavi ve takip planı oluşturur.
|
5 | |||||
4 |
Bireye, aileye ve topluma yönelik ağız sağlığı koruma ve tedavi konularında temel bakım hizmetlerini organize eder ve hastaları bu konuda eğiterek gerektiğinde bu konularla ilgili projelerde görev alır.
|
5 | |||||
5 |
Klinik uygulamalar esnasında fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kontaminasyondan korunarak çapraz enfeksiyon oluşmasını engellenmesi ile ilgili uygulamalar yapabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu temel yöneticilik, liderlik ve bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alma becerilerini geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve uygular.
|
4 | |||||
3 |
Kendi bilgi ve becerilerinin sınırları doğrultusunda gerektiğinde sağlık alanında disiplinler arası iş birliği ve ekip çalışmalarında yer alır.
|
5 | |||||
4 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili acil girişimleri yapma ve hastanın ihtiyaç duyduğu tedavileri yerine getirme hususlarında bireysel ve ekip üyesi olarak yer alır ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözer.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesini uygular. Diş hekimliği alanı ile ilgili sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler ve kaynakları etkin kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Kanıta dayalı uygulamaları takip ederek mesleki uygulamalardaki değişimleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için diş hekimliği sağlık politikasının geliştirilmesini destekler; ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını aktarır.
|
4 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B1 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirir.
|
3 | |||||
3 |
Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta, hastaların yakınları, hastaların tedavisinde rol alan diğer sağlık personeli ve meslektaşları ile yaş, cinsiyet, sosyal ve kültürel fark gözetmeksizin etkili iletişim kurma becerilerini geliştirir ve toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi planlar ve bu tedavilerle ilgili topladığı verileri kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Muayenehane yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği, kalite yönetimi ve süreçleri konusunda sahip olduğu bilgileri yorumlar ve bu konularla ilgili gerekli düzenlemeleri yapar.
|
5 | |||||
2 |
Diş Hekimliği alanı ile ilgili çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve klinik uygulamaları yapacak yeterli deneyime sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Birey ve halk sağlığının korunmasında koruyucu sağlık hizmetlerine değer verir.
|
4 | |||||
4 |
Hastalığın önlenmesi, erken tanısı, aşırı ve gereksiz tedavinin önlenmesi konusunda sahip olduğu bilgileri birbiri ile ilişkilendirebilir.
|
5 | |||||
5 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun tavır ve tutumlarıyla topluma örnek davranışlar geliştirir.
|
5 | |||||
6 |
Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalığı olan hastaların tedavilerini uygun şartlar altında organize eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 93 | 0 | 275 |
Genel Toplam | 275 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 11,0 |