TR EN

RESTORATIVE DENTAL TREATMENT I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DHF213E RESTORATIVE DENTAL TREATMENT I 3 6 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, restoratif diş tedavisinin temel kavramlarını ve dişin sert dokularının histolojisini tanıyarak çürük yada çürük dışı sebeplerden kaynaklanan dişteki sert doku kayıplarının karşılanmasına yönelik tüm tedavi yaklaşımlarını açıklamaktır. Ayrıca Restoratif diş tedavisi (DHF213) Teorik I dersinde teoriği verilen tüm bu bilgileri preklinik ortamında uygulamalı olarak anlatıp, pratik uygulamalar yaptırarak öğrencinin klinik uygulamalara hazırlanmasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriği; mine-dentin-sement histolojisi, çürük tanımı, etyolojisi, mikrobiyolojisi ve histopatolojisi, tedavide kullanılan aletler, kavite açma prensipleri, simanlar, amalgam, adeziv diş hekimliği, mine ve dentine adezyon, kompozit reçineler, polimerizasyon büzülmesi, tabakalama teknikleri, bitirme, polisaj ve cila. Ayrıca bu dersin içeriği; hazırlanmış sabun modeller üzerinde teorisi anlatılmış olan tüm kavite preparasyonlarının uygulamalı olarak yapılması, daha sonra aynı uygulamaların akrilik çene ve plastik dişler üzerinde tekrarlanması, sonrasında çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açma kurallarına bağlı kalarak uygulamalar yapılması, siman yerleştirme, amalgam uygulanması, kompozit restorasyon uygulamaları ve son olarak bahsedilen tüm bu uygulamaları fantom diş laboratuarında tekrar edilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1. Dişin tüm sert dokularını tanır ve histolojisini açıklar. 2. Çürüğün tanımını yapar, etyolojisi, mikrobiyolojisi ve histopatolojisini açıklar. 3. Restoratif diş tedavisinde kullanılan alet ve cihazları sıralar. 4. Kavite açma prensiplerini açıklar. 5. Güncel simanları sıralar. 6. Amalgamın fiziksel ve kimyasal tüm özelliklerini ve uygulanışını açıklar. 7. Adeziv diş hekimliğini açıklar. 8. Mine ve dentine adezyonu tüm mekanizmaları ile birlikte açıklar. 9. Kompozit reçineleri giriş düzeyinde açıklar. 10. Polimerizasyon büzülmesini açıklar ve önlenmesi ile ilgili tüm yaklaşımları sıralar. 11. Bitirme, Polisaj ve cila işlemlerini açıklar. Hazırlanmış sabun modeller üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 12. Akrilik çene ve plastik dişler üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 13. Çekilmiş insan dişleri üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 14. Preparasyonu biten kavitelere güncel tüm siman uygulamalarını başarılı bir şekilde yapar. 15. Amalgam hazırlanması, kaviteye yerleştirilmesi, kondensasyonu, modelajı ve cila işlemlerini başarı ile uygular. 16. Her türlü kaviteye Kompozit Rezin uygulamalarını başarı ile yapar. 17. Pratik uygulamalar ile edindiği tüm bilgi, beceri ve deneyimleri Fantom laboratuarında gerçeğine en yakın bir şekilde başarı ile uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Mine-dentin-sement histolojisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Gerekli malzeme temini Çürük tanımı, etyolojisi, mikrobiyolojisi Sınıf III ve V kaviteler Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Çürük histopatolojisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Diş tedavisinde kullanılan alet ve aygıtlar Sınıf III ve V kaviteler Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Kavite preparasyonları Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Kavite preparasyonları Çinkooksit ojenol, fosfat siman, Polikarboksilat ve cam iyonomer simanlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Simanlar Kaviteler ve Simanlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Amalgam Amalgam restorasyonlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Adeziv Diş Hekimliği Kompozit restorasyonlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Mine ve dentine adezyon Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Kompozitler Simanlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Polimerizasyon büzülmesi ve Tabakalama teknikleri Amalgam restorasyonlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Bitirme, Polisaj ve Cila Kompozit restorasyonlar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini Genel tekrar Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Harald O. Heymann, Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, 7th Edition

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use theoretical information supported by textbooks, practice tools and other resources that contain basic and current information in the field of dentistry.
4
2
Can interpret theoretical knowledge on basic medical sciences.
4
3
Use the information needed to diagnose and plan treatment for diseases of the mouth and surrounding tissues.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can relate the basic medical science knowledge gained to the systemic condition of the clinical patient.
4
2
Accesses up-to-date and reliable information using appropriate tools and equipment, and interprets this information with a critical and analytical perspective.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses and develops the acquired theoretical and practical knowledge specific to the field of dentistry.
4
2
Can interpret the knowledge acquired in basic and clinical sciences according to normal and pathological conditions encountered in dental practice.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she uses the knowledge he/she has in the field of dentistry, synthesizes and evaluates interdisciplinary information and produces solutions to problems.
5
2
The field of dentistry uses relevant technologies and computer programs and adapts them to professional practices.
4
3
Performs radiographic examination procedures using medical and dental anamnesis, clinical and diagnostic appropriate radiographs, and creates a diagnosis, treatment and follow-up plan.
4
4
Organizes basic care services on oral health protection and treatment for individuals, families and society, educates patients on this issue and takes part in projects related to these issues when necessary.
3
5
Be able to perform practices to prevent cross-infection by protecting against physical, chemical and microbiological contamination during clinical applications.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It develops basic management, leadership and responsibility skills in individual and team work.
4
2
Plans and implements a study independently with the knowledge he has in the field of dentistry
4
3
Takes part in interdisciplinary collaboration and teamwork in the field of health when necessary, within the limits of his/her own knowledge and skills.
5
4
Takes part individually and as a team member in performing emergency procedures related to the field of dentistry and providing the treatments that the patient needs, and solves unforeseen and complex problems.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It applies the principle of lifelong learning. It provides learning needs and learning resources on topics such as continuing education, communication, health informatics management related to the field of dentistry.
4
2
Evaluates changes in professional practices with a critical approach by following evidence-based practices.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Supports the development of dental health policy in order to further advance dental practices; participates in national and international studies and shares its own observations, experiences and research.
5
2
Develops oral and written communication skills by using a foreign language at least at the B1 general level of the European language portfolio.
4
3
During dental practice, they develop effective communication skills with patients, their relatives, other healthcare personnel and colleagues involved in the treatment of patients, regardless of age, gender, social and cultural differences, and plan the most appropriate treatment for the patient within the framework of social, scientific and ethical values ​​and use the data they collect regarding these treatments.
3
4
Uses advanced information and communication technologies along with computer software at the level required by the field.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interprets the information he/she has on practice management, training of assistant personnel, effective working order, methods of protection from occupational diseases, environmental protection, work safety, quality management and processes and makes the necessary arrangements regarding these issues.
5
2
Provides solutions related to the field of Dentistry, solves problems by taking responsibility, evaluates the results obtained and has sufficient experience to perform clinical applications.
5
3
It values ​​preventive health services in protecting individual and public health.
5
4
He/she can relate the information he/she has about disease prevention, early diagnosis, and prevention of excessive and unnecessary treatment.
4
5
Develops exemplary behaviors for society with attitudes and behaviors that are in line with social, scientific, cultural and ethical values.
5
6
Organizes the treatment of patients requiring special care or with systemic diseases under appropriate conditions.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 15 3 45
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 15 3 45
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 5 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0