TR EN

DOKTORA TEZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE600II DOKTORA TEZİ 11 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Doktara tezi SBE601, SBE602 ve SBE603 koduyla, programın son 3 (üç) sömestrinde alınan ve her biri 30 ECTS kredili olan araştırma çalışmasıdır. Doktora tezinin amacı öğrencilerin alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans ve doktora eğitimlerinde edindikleri sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağı sağlamak ve doktora programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmelerini olanaklı kılmaktır.
İçerik: Tez çalışması şu aşamaları içerir. (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi kavrar ve sistematik olarak entegre eder.
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer.
İlgili literatürü kavrar ve tez çalışmasıyla ilişkilendirir.
Sorunları formüle eder, ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde planlar ve uygular.
Tez sonuçlarını tartışma, bu sonuçları yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak ve açıklıkla sunabilme yeteneklerini sergiler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İnceleme aşaması -
2 - İnceleme aşaması -
3 - İnceleme aşaması -
4 - İnceleme aşaması -
5 - İnceleme aşaması -
6 - İnceleme aşaması -
7 - İnceleme aşaması -
8 - ARA SINAV -
9 - Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme -
10 - İnceleme aşaması -
11 - İnceleme aşaması -
12 - İnceleme aşaması -
13 - İnceleme aşaması -
14 - İnceleme aşaması -
15 - Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have the cognitive and practical competence at the doctoral level related to the field.
2
It interprets different disciplines that are of interest and relevance within the framework of its field and integrates it into its own field.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the methods and methods used in the field and reveals the pros and cons of these methods.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Researches, discovers, perceives and transfers new and unknown information about her field.
2
Understands the value of scientific knowledge in field, defends her ideas, puts forward innovative thoughts.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Put the principles of food preparation and presentation into practice in different ways.
2
Gains the ability to act in accordance with the requirements of the applied principles in the field.
3
Conducts scientific studies and thus contributes to its field.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makes breakthroughs in its field and sector, presents designs and puts them into practice.
2
Participates in scientific study or practical applications, works in harmony with her teammates.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects globally-wide information on the issues that concern its field, and evaluates the collected information according to scientific thought.
2
Acts in accordance with the scientific method and adapts to changing or updated applications.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have the literature knowledge of the field.
2
Acts jointly with its stakeholders in the field, develops and discusses projects.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Predicts, identifies and offers solutions to problems and troubles experienced or may be experienced in the field.
2
Understands and interprets scientific publications published in field.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 30 420
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 1 100 100
Alan Çalışması 1 245 245
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 16 0 765
Genel Toplam 765
Toplam İş Yükü / 25.5 30
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0