PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Alanıyla ilgili doktora düzeyinde bilişsel ve pratik yeterliliğe sahip olur.
|
2
Alanıyla ilgi ve alaka içerisinde olan farklı disiplinleri kendi alanı çerçevesinde yorumlar ve kendi alanına entegre eder.
|
3
Alanında kullanılan metot ve yöntemler üzerine tartışır ve bu yöntemlerin artı ya da eksi yönlerini ortaya koyar.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Alanıyla ilgili yeni ve bilinmedik bilgileri araştırır, keşfeder, idrak eder ve aktarır.
|
2
Alanında yer alan bilimsel bilginin değerini kavrar, fikirlerini savunur, yenilikçi düşünceler ortaya atar.
|
3
Öğrendiği gıda hazırlama ve sunma prensiplerini farklı şekillerde pratiğe dökebilir.
|
4
Alanının barındırdığı uygulamalı ilkelerin gerekliliklerine göre hareket etme kabiliyeti kazanır.
|
5
Bilimsel çalışmalar yapar ve bu sayede alanına katkı sunar.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Alanı ve sektörüyle ilgili atılımlar yapar, tasarılar sunar ve bunları uygulamaya sokar.
|
2
Bilimsel çalışma ya da pratik uygulamalara katılır, ekip arkadaşlarıyla uyumlu çalışır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Kendi alanını ilgilendiren konularla ilgili küresel çapta bilgi toplar, topladığı bilgileri bilimsel düşünceye göre değerlendirir.
|
2
Bilimsel yönteme uygun hareket eder, değişen ya da güncellenen uygulamalara uyum sağlar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Alanının sahip olduğu literatür bilgisine haiz olur.
|
2
Alanındaki paydaşlarıyla ortak hareket eder, projeler geliştirir ve tartışır.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Alanında yaşanan veya yaşanabilecek sorun ve sıkıntıları öngörür, tespit eder, çözüm önerileri getirir.
|
2
Alanında yayınlanmış bilimsel yayınları okur, anlar ve yorumlar.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Alanıyla ilgili doktora düzeyinde bilişsel ve pratik yeterliliğe sahip olur.
|
2
Alanıyla ilgi ve alaka içerisinde olan farklı disiplinleri kendi alanı çerçevesinde yorumlar ve kendi alanına entegre eder.
|
3
Alanında kullanılan metot ve yöntemler üzerine tartışır ve bu yöntemlerin artı ya da eksi yönlerini ortaya koyar.
|
4
Alanıyla ilgili yeni ve bilinmedik bilgileri araştırır, keşfeder, idrak eder ve aktarır.
|
5
Alanında yer alan bilimsel bilginin değerini kavrar, fikirlerini savunur, yenilikçi düşünceler ortaya atar.
|
6
Öğrendiği gıda hazırlama ve sunma prensiplerini farklı şekillerde pratiğe dökebilir.
|
7
Alanının barındırdığı uygulamalı ilkelerin gerekliliklerine göre hareket etme kabiliyeti kazanır.
|
8
Bilimsel çalışmalar yapar ve bu sayede alanına katkı sunar.
|
9
Alanı ve sektörüyle ilgili atılımlar yapar, tasarılar sunar ve bunları uygulamaya sokar.
|
10
Bilimsel çalışma ya da pratik uygulamalara katılır, ekip arkadaşlarıyla uyumlu çalışır.
|
11
Kendi alanını ilgilendiren konularla ilgili küresel çapta bilgi toplar, topladığı bilgileri bilimsel düşünceye göre değerlendirir.
|
12
Bilimsel yönteme uygun hareket eder, değişen ya da güncellenen uygulamalara uyum sağlar.
|
13
Alanının sahip olduğu literatür bilgisine haiz olur.
|
14
Alanındaki paydaşlarıyla ortak hareket eder, projeler geliştirir ve tartışır.
|
15
Alanında yaşanan veya yaşanabilecek sorun ve sıkıntıları öngörür, tespit eder, çözüm önerileri getirir.
|
16
Alanında yayınlanmış bilimsel yayınları okur, anlar ve yorumlar.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir.
Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar.
Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir.
Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar.
Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
Alanıyla ilgili doktora düzeyinde bilişsel ve pratik yeterliliğe sahip olur.
Alanıyla ilgi ve alaka içerisinde olan farklı disiplinleri kendi alanı çerçevesinde yorumlar ve kendi alanına entegre eder.
Alanında kullanılan metot ve yöntemler üzerine tartışır ve bu yöntemlerin artı ya da eksi yönlerini ortaya koyar.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir.
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir.
Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir.
Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar.
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir.
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar.
Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir.
Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer.
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir.
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir.
Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir.
Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar.
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir.
-Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar.
Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir.
Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer.
|
Alanıyla ilgili yeni ve bilinmedik bilgileri araştırır, keşfeder, idrak eder ve aktarır.
Alanında yer alan bilimsel bilginin değerini kavrar, fikirlerini savunur, yenilikçi düşünceler ortaya atar.
Öğrendiği gıda hazırlama ve sunma prensiplerini farklı şekillerde pratiğe dökebilir.
Alanının barındırdığı uygulamalı ilkelerin gerekliliklerine göre hareket etme kabiliyeti kazanır.
Bilimsel çalışmalar yapar ve bu sayede alanına katkı sunar.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür.
Sorunların çözümünde özgün ve özerk olur.
Öz eleştiri yapabilir, kendini ve zamanı yönetir.
Ekip ve proje üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve proje yönetir.
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir, performanslarını adil biçimde değerlendirir ve performansı arttırıcı yeni yöntemler geliştirir.
|
Alanı ve sektörüyle ilgili atılımlar yapar, tasarılar sunar ve bunları uygulamaya sokar.
Bilimsel çalışma ya da pratik uygulamalara katılır, ekip arkadaşlarıyla uyumlu çalışır.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir.
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir.
|
Kendi alanını ilgilendiren konularla ilgili küresel çapta bilgi toplar, topladığı bilgileri bilimsel düşünceye göre değerlendirir.
Bilimsel yönteme uygun hareket eder, değişen ya da güncellenen uygulamalara uyum sağlar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Bireylerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar.
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
Alanının sahip olduğu literatür bilgisine haiz olur.
Alanındaki paydaşlarıyla ortak hareket eder, projeler geliştirir ve tartışır.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
|
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
|
Alanında yaşanan veya yaşanabilecek sorun ve sıkıntıları öngörür, tespit eder, çözüm önerileri getirir.
Alanında yayınlanmış bilimsel yayınları okur, anlar ve yorumlar.
|