Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
INF6904 | DOKTORA TEZİ | 15 | 0 | 0 | 30 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnşaat Mühendisliği'nin araştırma/inceleme konuları arasında çeşitli alanlarda çalışmaya/çözmeye değer bir problem/soru belirlemek, bilimsel tabanlı bir araştırma yürütmek, ve araştırmanın hedeflerine/amaçlarına ulaştığını ve bilime/sanayiye orjinal bir katkının yapıldığını gösteren bir döküman, tez yazmak |
İçerik: | Doktora seviyesindeki bir lisansüstü çalışmanın her aşamasını birebir yürütüp bütün detaylarıyla yakından ilgilenmek, problemin net tanımını, konu hakkında detaylı ve tam bir literatür taramasını, kullanılan araştırma yöntemlerini, temel bulguları ve bilime/sanayiye katkısının özetini ve/veya sonraki çalışmalar için önerileri içeren bir tez yazmak |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilimsel araştırmanın süreç ve teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanabilmek |
Raporlama ve sözlü sunum yapma konusunda bilgi ve beceri kazanabilmek |
Tez alanındaki problemleri çözme becerisi kazanabilmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
2 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
3 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
4 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
5 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
6 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
7 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
10 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
11 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
12 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
13 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
14 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
15 | - | Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tez araştırması konusunda yardımcı olacak her türlü bilimsel kaynak. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students could be define and formulate complex engineering problems.
|
5 | |||||
2 |
Students develop the knowladge an mathematic, science and engineering
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to reach widely informations by means of modern methods and techniques applied in engineering.
|
5 | |||||
2 |
They acquire to reach and provide new knowledge at high level
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students use computer hardware and software for the solution of civil engineering problems
|
5 | |||||
2 |
Students can find or reach data and design experiment on field and labrotory for solving civil engineering problems
|
5 | |||||
3 |
They applicate modern design methods in solution problems
|
5 | |||||
4 |
They acquire skills in understanding and aplication in social environment
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students use modern planning and mangement techniques in engineering projects
|
5 | |||||
2 |
They transform the knowledge that already have in to the application
|
5 | |||||
3 |
They can work in different fields
|
4 | |||||
4 |
They acquire skills in learning and aplication in their profession
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can take responsibility for solving problems in engineering
|
5 | |||||
2 |
Could lead in working group for having ethic rules
|
5 | |||||
3 |
They are conscious of ethic responsibilty
|
5 | |||||
4 |
They can make a leadership in work team
|
3 | |||||
5 |
They are conscious of defining new data and acquire skill reaching evaluate data
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students constanly renews themselves adopt to new conditions
|
5 | |||||
2 |
They can reache the knowledge that they are researching
|
5 | |||||
3 |
They asses and comment the knowledge
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can read an article and evaluate for the solution of problems
|
4 | |||||
2 |
They follow the new developments in engineering
|
5 | |||||
3 |
They are conscious on the responsibility of their profesion
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They inform to people in any problems or issues in order to solve the problems
|
5 | |||||
2 |
They also renew their information on the point under the different conditions
|
5 | |||||
3 |
They inform on the issues of solution of engineering problem to different social groups in oral or writing
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 30 | 420 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 345 | 345 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 16 | 0 | 766 |
Genel Toplam | 766 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 30 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 30,0 |