TR EN

DÖNEM PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE510 DÖNEM PROJESİ 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuvarda deneysel çalışma ile alanında eğitim aldığı tüm bilgileri kullanmalarını sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği; bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuvarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir.
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder.
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar.
Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Literatür tarama Çalışmaların yürütülmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Literatür tarama Verilerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Literatür tarama Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
13 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
14 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
15 Proje hazırlama Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dönem Projesi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to critically discuss and interpret theories and methods in the field of Public Relations and Publicity.
5
2
To be able to make use of theoretical knowledge in Public Relations and Publicity field.
4
3
To be able to take responsibility in an individual capacity or as a team in generating solutions to unexpected problems that arise during implementation process in the Public Relations and Publicity field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interrelates knowledge and facts in the field of communication with other fields of social science.
4
2
Carries out interdisciplinary research and narrates the results to own field as as knowledge and factually.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness and skills to perform objective analysis and evaluation of social events at national and international levels are obtained.
3
2
Awareness and skills to perform interdisciplinary research is obtained.
4
3
Skills to act act in awareness of the ethical values of the field of study during professional works are obtained.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines and applies professional limits, competence and responsibilities in academic and practical works.
4
2
May make effective use of data resources in the field of research, carry out literature review, keep track of scientific studies and use them in own work.
5
3
Uses problem solving, time management, self-discipline and effective communication skills in works.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct studies at an advanced level in the field independently.
5
2
Take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field.
3
3
Planning and managing activities towards the development of subordinates in the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach.
4
2
Determine learning needs and direct the learning.
4
3
Develop positive attitude towards lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Inform people and institutions, transfer ideas and solution proposals to problems in written and orally on issues in the field.
3
2
Organize and implement project and activities for social environment with a sense of social responsibility.
4
3
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
4
2
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 14 196
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 3 3 9
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 5 8 40
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 8 5 40
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 384
Genel Toplam 384
Toplam İş Yükü / 25.5 15,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 15,0