Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SBE511 |
TEZ-II |
7 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder. |
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunları açıklar. |
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular. |
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel tekniklerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
5 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
6 |
Literatür tarama |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
10 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım |
11 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım |
12 |
Literatür tarama |
Değerlendirme aşaması |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Değerlendirme aşaması |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Yayın aşaması: Yazma ve düzeltme |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Yayın aşaması: Tez bitimi ve sunumu |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Martin F. and Clark J.G.(2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon. |
Katz J.(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins. |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn, H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on undergraduate level documents, they deepen her knowledge of the field with an analytical approach and increases in later stages.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehends the interdisciplinary interaction that the field of training sciences is related to and discusses current information about the field from different perspectives.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effectively uses the expert knowledge and current practices related to the field of training science.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Interprets the knowledge gained in the field of training science by integrating it with the knowledge from different disciplines, develops new methods and applications for the field or redesigns existing practices.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They solve the problems related to the field of training science with a critical and questioning point of view by using the knowledge and skills they have.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They effectively use scientific research methods and techniques in order to be able to research, analyze, re-adapt new and current issues in the field of training and to reveal original research results.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Expectations, interpretation and announcement purposes of customers in the field of Movement and Training Sciences Competence in observing social, scientific and ethical values
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates current approaches and developments in the field with a critical approach by using the knowledge and skills acquired in the field of training science.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Equipment and technology needed in measurement activities and competition analysis applications applied to determine motor development, sportive performance and condition characteristics
and computer software at an advanced level and evaluates the results obtained.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
It critically analyzes the norms regulating relations in the field of sports sciences and social life, supports its development and shows behavior for its reorganization in case of need.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Expresses the current developments and studies in scientific meetings and sports organizations held at national and international level, verbally and in writing, in a fluent, understandable and systematic manner, by supporting them with quantitative / qualitative data.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
While carrying out studies related to the field of training science; defends and teaches ethical values and legal regulations accepted in social life.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Analyzes current practices in the field of training science, evaluates the results obtained within the scope of quality processes and develops new methods.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
In the light of developments in the field of sports sciences; It plans sustainable projects and studies with social content that support the policies aimed at acquiring movement training, exercise and sports habits in the society in which it lives.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
6 |
84 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
14 |
40 |
560 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
120 |
120 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
767 |
|
Genel Toplam |
767 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
30,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|