Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SABE503 |
TEZE GİRİŞ VE SEMİNER |
3 |
0 |
0 |
18 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yüksek Lisans seminer dersi öğrencinin hakim olduğu yada tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Üniversitenin tez yazım kılavuzu esas alınarak tez çalışmalarının şekil özellikleri açısından analiz edilmesi ve kavranması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlar. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. |
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Bireysel Araştırma |
Sağlık bilimlerinde teori ve araştırma |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Araştırma konusu belirleme ve literatür taraması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Araştırma önerisi hazırlama |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Metodoloji ile ilgili temel kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür tarama |
Veri analizi ile ilgili temel bilgiler-1 (Veri kavramı, değişken türleri, analize giriş) |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür tarama |
Veri analizi ile ilgili temel bilgiler-2 (farklı metodolojilerde veri değerlendirme) |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür tarama |
IMRAD ve farklı yapılandırma skalaları |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Bilimsel araştırma ve yazımında etik-1 |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür tarama |
Bilimsel araştırma ve yazımında etik-2 |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür tarama |
Sunum hazırlama teknikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür tarama |
Etkili sunum becerileri |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür tarama |
Öğrenci ödev sunumları 1 |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür tarama |
Öğrenci ödev sunumları 2 |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür tarama |
Ödev değerlendirmeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
Thomas C. (2021) Research Methodology And Scientific Writing-Springer |
Hedge, M.N. 2022 A Coursebook on Scientific and Professional Writing for Speech-Language Pathology-Plural Publishing Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on their undergraduate level qualifications, they move away from the level of advancing advanced knowledge in the field with the competence of analytical thinking and reaches the unique limits of innovations in the science of sports management.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By understanding the interdisciplinary interaction of sports sciences, they reach new and original results for the surface area.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates and uses new information and current applications systems in the field of Sports Management science with an approach.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They develop new methods related to the applications used in the field of Sports Management, redesigns the methods used in existing applications when necessary, or adapts them for use in different disciplines.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They use advanced equipment, technology and software to realize the applications required in the field of Sports Management, analyzes the obtained data and evaluates the results.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They effectively use scientific research methods and techniques in order to research, analyze, re-adapt and produce original research results in the field of sports management science.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using their leadership qualities; It plans and organizes the studies on national and international sports activities and organizations with a unique approach and develops strategic approaches by taking initiative in order to solve possible problems.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Develops methods that will contribute to the development and innovative applications of sports management processes and interprets these developments in national and/or international scientific publications.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on their expert knowledge and skills in the field of Sports Management; follows current approaches and developments in the field with a critical mindset, solves possible problems with an analytical approach and develops new ideas and methods when necessary.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are critically analyze the norms regulating relations in the field of sports sciences and social life, support their development and show behavior for rearrangement in case of need.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Discusses and interprets current developments and studies in scientific meetings and sports organizations held at national and international level in a fluent, understandable and systematic way, by supporting them with quantitative / qualitative data.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
While carrying out studies related to the field; attaches importance to ethical values and legal regulations accepted in social life and supports the development of these values.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
In the light of developments in the field of sports sciences; they carrie out sustainable projects and studies with a social content that supports the development of awareness about the movement education, exercise and sports habits of the society in which it lives, and leads the formation of institutions that serve within this framework.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
10 |
140 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
14 |
8 |
112 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
9 |
126 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
71 |
0 |
463 |
|
Genel Toplam |
463 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
18,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
18,0 |
|