Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ESS504 | INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR | 3 | 0 | 0 | 18 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. ANIL NİŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir. |
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır. |
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlar. |
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Okuma | Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
2 | Kaynak Okuma | Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
3 | Kaynak Okuma | Önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
4 | Kaynak Okuma | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
5 | Kaynak Okuma | Kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
6 | Kaynak Okuma | Bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
7 | Kaynak Okuma | Veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Okuma | Bulgular ve Sonuç kısmının yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
10 | Kaynak Okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
11 | Kaynak Okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
12 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
13 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
14 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
15 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Publication, Adapazarı. |
Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Publication. |
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. |
BECKER, H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi-Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı-,(Çev: Şerife Güneş). Ankara: Heretik. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği alanındaki ileri seviyede karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar ve formüle eder.
|
3 | |||||
2 |
Matematik, Fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği alanlarında edinmiş olduğu bilgilerini geliştirir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinir.
|
4 | |||||
2 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde, çağın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımlarını kullanır.
|
0 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder.
|
5 | |||||
3 |
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
1 | |||||
4 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi edinir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje yönetim ve uygulamasında planlama ve kontrol tekniklerini uygular.
|
0 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisliği alanında sahip olduğu temel bilgiyi uygulamaya dönüştürür.
|
5 | |||||
3 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır..
|
2 | |||||
4 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi edinir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak takımlarda sorunları çözmek için sorumluluk alır.
|
0 | |||||
2 |
Mühendislik problemlerinin çözümü ve uygulanmasında sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
|
1 | |||||
3 |
Mesleki etik sorumluluğunun bilincine sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Takım liderliği yapabilir.
|
0 | |||||
5 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması yapar.
|
5 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisligi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır.
|
4 | |||||
3 |
Bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinlerarası takımlarda çalışır.
|
0 | |||||
2 |
Bir grup içerisinde kendini ve fikirlerini açık şekilde ortaya koyar.
|
3 | |||||
3 |
Kendi dilinde ve alanında geçerli olan en az bir yabancı dilde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.
|
4 | |||||
2 |
İnşaat Mühendisliği alanında yayınlanmış bir makaleyi okur ve yorumlar.
|
4 | |||||
3 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 10 | 140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 12 | 144 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 12 | 144 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 454 |
Genel Toplam | 454 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 17,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 18,0 |