Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY147 | GENEL KİMYA | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. SEYFETTİN ARDA ÖZTÜRKCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Madde, atomik, kimyasal bileşikler, kimyasal reaksiyonlar, sulu çözeltiler, gazlar ve basit gaz kanunları, atomik elektronik yapı, periyodik tablo, kimyasal bağlar, termokimya, kimyasal kinetik ve denge, asitler ve bazlar, çözeltiler gibi genel kimya konularına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Madde, atomik, kimyasal bileşikler, kimyasal reaksiyonlar, sulu çözeltiler, gazlar ve basit gaz kanunları, atomik elektronik yapı, periyodik tablo, kimyasal bağlar, termokimya, kimyasal kinetik ve denge, asitler ve bazlar, çözeltilerin özelliklerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çözeltilerdeki asit-baz dengesini hesaplar. |
Çözeltilerin pH ve konsantrasyonlarını hesaplar. |
Gaz kanunları hakkındaki soruları çözer. |
İdeal gaz kanunu açıklar. |
Maddenin özelliklerini açıklar. |
Elementlerin atomik yapılarını ve özelliklerini Periyodik Tablodaki konumlarına göre tanımlar. |
Elementlerin özelliklerini Periyodik Tablodaki konumlarına göre tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Genel Kimyaya Giriş ve Bilimsel Yöntem | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Madde, Maddenin yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Maddelerin Sınıflandırılması ve Ayrılması | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Birimler ve Çevirme Faktörü | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Atom ve Atom Teorileri | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Atomlar ve Periyodik Tablo | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Mol Kavramı ve Avagadro Sayısı | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Kimyasal Bağlar | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | pH Kavramı | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Çözeltiler ve Çözünürlük | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Asitler | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Bazlar | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Gazlar | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Kimyasal Reaksiyonlar | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G. (2012). Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar 1 (Çeviri Editörü: Uyar, T. Aksoy, S). Ankara: Palme Yayıncılık. |
Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G. (2015). Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar 2 (Çeviri Editörü: Uyar, T. Aksoy, S). Ankara: Palme Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
|
4 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Asses general health problems related to nutrition.
|
5 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to clients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan client-specific nutritional treatments.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |