TR EN

BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY241 BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI 3 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenme kuramları, beslenme eğitimi ve danışmanlık programları çerçevesinde, eğitimde hedef belirleme, iletişim teknikleri, eğitim planlama, değerlendirme ve motivasyonel görüşme konularına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Öğrenme kuramları, eğitim ve beslenme eğitimi, eğitimde hedef ve davranış belirleme, eğitim yöntemleri ve araçları, beslenme okuryazarlığı, yetişkin ve çocuk eğitiminin temel özellikleri, eğitim planlama ve değerlendirme, iletişim teknikleri, motivasyonel görüşme teknikleri, rol yapma tekniği ve uygulamalar, danışmanlık programı örnekleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eğitimin, öğrenmenin tanımını ve arasındaki farkları açıklar.
Bazı öğrenme kuramlarını tanımlar.
Beslenme eğitiminin önemini örneklerle açıklar.
Eğitim yöntemlerini ve yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını sıralar.
Eğitim yöntemlerini uygularken dikkat edilmesi gereken kuralları takip eder.
Beslenme eğitimi materyalleri hazırlar.
Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknoloji kaynaklarını kullanır.
Çocuk ve yetişkin gibi farklı birey ve gruplara eğitim programları hazırlar.
Bireylerin kültürel ve demografik özelliklerini dikkate alarak beslenme eğitimini takip eder.
Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesine yönelik kavramları ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenme: Klasik Koşullanma ve Edimsel Koşullanma Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenme: Bilişsel Öğrenme Teorisi ve Gözlemsel Öğrenme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenmede Davranış Değişikliği Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Eğitim ve Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitim Programı Geliştirme ve Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimi Materyalleri ve Hazırlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Okuryazarlığı ve Ölçümü Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Yetişkinlerde Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Çocuklarda Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyenler İçin İletişim Becerileri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Danışmanlığı Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, role play
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Diyetisyenler için Motivasyonel Görüşme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, role play
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı İçin Rol Yapma Tekniğiyle Uygulamalar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Dünyadan Beslenme Eğitimi ve Danışmanlık Programı Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şanlıer, N., & Akdevelioğlu, Y. (2019). Beslenme eğitimi. Hedef Yayıncılık.
Kutluay Merdol, T. (2012). Beslenme eğitimi ve danışmanlığı. Klasmat Yayıncılık.
Baysal, A. (2018). Diyet el kitabı. Hatiboğlu Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Asses general health problems related to nutrition.
4
2
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
3
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
2
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to clients' health, social and environmental problems.
3
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
3
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
3
5
Plan client-specific nutritional treatments.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 53
Genel Toplam 53
Toplam İş Yükü / 25.5 2,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0