Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY205 | GENEL MİKROBİYOLOJİ | 3 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. MUSTAFA NİZAMLIOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mikroorganizmaların yapıları, sınıflandırılmaları, genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak,mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması için gerekli şartları ve hastalık oluşturma mekanizmalarını açıklamak; önemli enfeksiyöz, hastalık etkenlerini ve korunma yollarını öğretmek; temel laboratuvar pratiğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Mikroorganizmalara giriş, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve yapısı, mikroorganizmaların gelişmesi, kontrolü ve diğer organizmalar ve çevre ile etkileşimleri, immün sistem ve antijen-antikor reaksiyonları, en sık görülen bulaşıcı hastalık etkenleri ve hastalık oluşturma mekanizmaları, mikroskopi, boyama, aseptik teknikler, transfer, ekim gibi genel mikrobiyolojide kullanılan laboratuar teknikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Enfeksiyon hastalıklarını tanımlar. |
İnsanları etkileyen önemli mikrobiyal hastalıkları tartışır. |
Temel mikrobiyolojik teknikleri uygular. |
Bağışıklık sisteminde rol oynayan hücrelere örnek gösterir. |
Mikroorganizmaların vücuda giriş yollarını açıklar. |
Tıbbi açıdan önemli mikroorganizmaları sınıflandırır. |
Vücudun savunma mekanizmalarını açıklar. |
Farklı sterilizasyon ve desenfeksiyon tekniklerini karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mikrobiyolojiye Giriş ve Tarihçe | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Yapısı ve Genel Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mikroorganizmaların Gelişmesi ve Çoğalması | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mikrobiyal Metabolizma ve Genetik | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mikroorganizma-Konak Arası İlişkiler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Vücudun Normal Mikrobiyal Florası, Enfeksiyon Bulaşma Yolları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Bakterilerin Genel Özellikleri, Tıbbi Açıdan Önemli Bakteriler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Virüslerin Genel Özellikleri, Tıbbi Açıdan Önemli Virüsler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mantarların ve Küflerin Genel Özellikleri, Tıbbi Açıdan Önemli Mantar ve Füfler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Parazitlerin Genel Özellikleri, Tıbbi Açıdan Önemli Parazitler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mikrobiyal Tanı Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Antibiyotik Etki Mekanizmaları, Antibakteriyel İlaçlara Karşı Direnç Gelişimi | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Temel İmmünoloji ve Bağışıklık | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güven S., Demirel Zorba N.D. (2015). Genel Mikrobiyoloji, Laboratuvar Klavuzu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı (ESBAV). |
Cornelissen C.N, Fisher B. D and Harvey R. A (2012). Lippincott Illustrated Reviews:Microbiology Third Edition,Lippincott Williams And Wilkins. |
Küçükbasmacı, Ö., Kuşkucu, M. A., & Aygün, G. (2019). Sağlık Bilimleri İçin Mikrobiyoloji. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Asses general health problems related to nutrition.
|
3 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
1 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to clients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan client-specific nutritional treatments.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 75 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |