Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EKF407E |
RESEARCH METHODS |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bilimsel araştırma sürecini aşamalarıyla incelemek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gerekli yaklaşım, metot ve teknikleri vaka analizlerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Temel kavramlar, bilimsel araştırmaya giriş, araştırma konusu ve sorusu belirleme, alanyazı taraması, araştırma amaçlarının belirlenmesi, araştırma yöntem ve modelleri, veri toplama, raporlama, etkili sunum teknikleri, bilimsel araştırmada etik |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarını açıklar. |
Bilimsel araştırma öncesinde alanyazın taraması yapar. |
Bilimsel çalışmalarında nicel ve nitel metotları uygular. |
Bireysel olarak ve ekip içerisinde araştırma yapar. |
Araştırmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere duyarlı davranır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Temel Kavramlar |
Anlatım |
2 |
Literatür Tarama |
Bilimsel Araştırmaya Giriş |
Anlatım |
3 |
Literatür Tarama |
Araştırma Konusu/Sorusu Belirleme |
Tartışma |
4 |
Literatür Tarama |
Alanyazı Taraması |
Tartışma |
5 |
Literatür Tarama |
Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür Tarama |
Araştırma Yöntem ve Modelleri I |
Anlatım |
7 |
Literatür Tarama |
Araştırma Yöntem ve Modelleri II |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Anket Hazırlama |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür Tarama |
Veri Toplama I |
Anlatım |
11 |
Literatür Tarama |
Veri Toplama II |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür Tarama |
Raporlama I |
Anlatım |
13 |
Literatür Tarama |
Raporlama II |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür Tarama |
Etkili Sunum Teknikleri |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür Tarama |
Bilimsel Araştırmada Etik |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Neuman, W. L. (2009). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar: 1. ve 2. cilt. Yayınodası. |
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. |
Kıncal, R. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, beslenme ve diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullananır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını bu alandaki bilgi birikimini
kullanarak açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olunan bilgi ve yetenekleri uygular.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yeterli yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
6 |
4 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
6 |
4 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
6 |
1 |
6 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
1 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
1 |
5 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
74 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|