TR EN

FIELD TRAINING I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY441E FIELD TRAINING I 7 26 14 14

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ZEYNEP ŞEYDA BİLİM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin meslek hayatında uygulanacak mesleki yetkinliğin arttırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Beslenme durumunun ve alışkanlıklarının saptanması, beslenme eğitiminin verilmesi, özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyallerinin geliştirilmesi, diyetisyenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri ve uygulamalar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel Beslenme ve Diyetetik bilgilerini çalışma alanı ile ilişkilendirir.
Temel Beslenme ve Diyetetik bilgileri ile çalışma alanında karşılaştığı problemleri çözer.
Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri düzenler.
Toplu beslenme sistemlerinde hazırlama ve pişirme kaynaklı besin kayıplarını inceler.
Hasta/Danışana özgü tıbbı beslenme tedavisi planlar.
Meslek etiğine uygun davranır.
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hizmet içi eğitim konusunda rehberlik eder.
Tüm paydaşlarla iş birliği yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Oryantasyon Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Beslenmenin Temelleri Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Gebelik Öncesi Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Gebelik Öncesi Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Gebelikte Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Gebelikte Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Emzirme Döneminde Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Emzirme Döneminde Beslenme Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Bebek Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Bebek Beslenmesi Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Vaka Uygulamaları Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Jeukendrup A(2013). Sports Nutrition: From Lab to Kitchen, 3. edition, U.K. Electronic book.
Burke L, Deakin V(2015), Clinical Sports Nutrition, 5th edition, Australia. Electronic book.
Sethi, M,(2004), Institutional Food Management, New Age International
Puckett R.P,(2012 ) Food service Manual for Health Care Institutions, Forth Edition,John Wiley & Sons,
The BC Cook Articulation Committee. (2015). Basic Kitchen and Food Service Management. Victoria, B.C.: BCcampus, https://opentextbc.ca/basickitchenandfoodservicemanagement/.
Food Safety, Sanitation, and Personal Hygiene by the BC Cook Articulation Committeet http://open.bccampus.ca
Kranz S. (2018). Dietary Intake and Behavior in Children, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038428930; 9783038428947.
Kagawa M., Lee M., Binns C. (2017). Nutrients in Infancy, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038425601; 9783038425618.
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L.; Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences.
Brown J.E (2017), Nutrition Through the Life Cycle, &th Edition, Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, beslenme ve diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
4
2
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullananır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını değerlendirir.
5
2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olunan bilgi ve yetenekleri uygular.
5
2
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeterli yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
4
2
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
0
2
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
5
3
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
5
4
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
5
5
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 14 24 336
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 351
Genel Toplam 351
Toplam İş Yükü / 25.5 13,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 14,0