Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY442E | FIELD TRAINING II | 8 | 24 | 12 | 12 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik bilgileri çeşitli özel ve kamu kurumlarında mesleki uygulamalarla pekiştirmek ve klinik beslenme, toplu beslenme sistemleri ile toplum sağlığı alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kurum oryantasyonu, klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerine dair alan çalışmaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde beslenme ve diyetetik biliminin teorik ve pratik bilgilerini uygular. |
Hastalıklara özgü beslenme tedavisi uygulamalarını gözlem yaparak takip eder. |
Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri takip eder. |
Hasta dosyasındaki bilgileri analiz eder ve klinik ve laboratuvar bulgularına uygun beslenme ilkelerini takip eder. |
Çocuk ve yetişkin hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisini düzenler. |
Tıbbi beslenme tedavisi uygulamalarında ve klinik izlemede karşılaşılan sorunlara uygun çözüm önerir. |
Hastalıkların beslenme tedavisi konusunda tüm paydaşlarla ekip çalışmasına bağlı kalır. |
Toplu beslenme hizmetlerinde diyetisyenin yönetim becerilerini izler. |
Kalite kontrol, gıda güvenliği, hijyen, kriz yönetimi yönelik uygulamalarını inceler. |
Çeşitli hedef gruplarına yönelik menü planlama stratejilerini teorik bilgilerini kullanarak inceler. |
Toplu beslenme hizmetinin kaliteli yürütülmesi için gerekli tüm süreçlere yönelik uygulama dokümanlarını inceler ve teorik bilgilerini kullanır. |
Farklı toplumsal gruplara yönelik beslenme ve hizmet içi eğitimler düzenler ve eğitim materyalleri hazırlar. |
Toplumun beslenme alışkanlıkları ve sorunlarına yönelik çözüm önerir. |
Klinik, poliklinik ve toplu beslenme hizmetlerinde etik ilkeleri izler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Oryantasyon | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Yetişkinlerde Enteral/Parentral Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Yeme Bozuklukları ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Kanser ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Nörolojik-Psikiyatrik Hastalıklar ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Enfeksiyon Hastalıkları ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Nadir Görülen Yetişkin Hastalıklar ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Çocuklarda Malabsorpsiyon ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Çocukluk Çağı Obezitesi ve Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Çocuklarda Enteral/Parenteral Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerine Yönelik Satın Alma/Depolama İşlemleri | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerine Yönelik Pişirme/Servis işlemleri | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerinde Çalışan/Personel ve Mutfak Hijyeni | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması: Toplu Beslenme Sistemlerinede Çalışan Depolama/Servis Hijyeni | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jeukendrup, A. (2013). Sports nutrition: From lab to kitchen (3rd ed.). U.K.: Meyer & Meyer Sport. |
Burke, L., & Deakin, V. (2015). Clinical sports nutrition (5th ed.). McGraw-Hill Education. |
Sethi, M. (2004). Institutional food management. New Age International Publishers. |
Puckett, R. P. (2012). Foodservice manual for health care institutions (4th ed.). John Wiley & Sons. |
Kranz, S. (2018). Dietary intake and behavior in children. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |
Kagawa, M., Lee, M., & Binns, C. (2017). Nutrients in infancy. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2023). Krause's food & the nutrition care process (e-book). Elsevier Health Sciences. |
Brown, J. E. (2017). Nutrition through the life cycle (7th ed.). Cengage Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, beslenme ve diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullananır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını bu alandaki bilgi birikimini
kullanarak açıklar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olunan bilgi ve yetenekleri uygular.
|
5 | |||||
2 |
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeterli yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
|
5 | |||||
2 |
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
|
5 | |||||
3 |
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
|
5 | |||||
4 |
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
|
5 | |||||
5 |
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 24 | 336 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 351 |
Genel Toplam | 351 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 13,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 14,0 |