Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DKT203 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE NÖROLOJİK GELİŞİM | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALP HEPSEV |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocukluk dönemi gelişimsel süreçleri tanımak, çocukluk dönemi hastalık ve sendromlar hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Normal beyin gelişimi, nöromotor gelişim, gelişim basamakları, engelliliğe neden olan risk faktörleri, çocuk nörolojisi açısından mental retardasyon, riskli bebek izleme, çocukluk çağı sinir sistemi enfeksiyonları, Çocuklarda işitme kaybı nedenleri ve yaklaşım, Serebral Palsi tanı ve izlemi, Havale, Epilepsi, Ateşli havale tanımı ve ilk yardım, Çocuklarda dil ve konuşma gecikmesi ve nedenleri, Otistik bulgularla seyreden nörolojik problemler ve dil gelişimine etkisi, Nörolojik hastalıklarda ekip çalışması, Fiziksel çocuk istismarı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Normal mental-motor gelişimde her yaş için belirli basamakları için açıklar. |
Risk altındaki bebek kavramını tahmin eder. |
Dil gecikmesine yol açabilecek nörolojik sorunları tanımlar. |
Serebral palsiyi tanımlar. |
Zihinsel geriliği tanımlar. |
Nörolojik tetkiklerin değerini ve kısıtlılıklarını açıklar. |
Çeşitli çocuk hastalıklarını açıklar. |
Kronik nörolojik hastalıklarda ekip çalışmasına gönüllü olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Normal beyin gelişimi | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Gelişim basamakları; normal nöromotor ve mental gelişim | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Engelliliğe neden olan risk faktörleri ve riskli bebek izlemi | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuklarda dil ve konuşma gecikmesi ve olası nedenleri | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuk nörolojisi açısından zekâ geriliği | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocukluk çağı sinir sistemi enfeksiyonları | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik muayene ve testler | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Serebral palsi tanı ve izlemi | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Havale, epilepsi, ateşli havale tanımı ve ilk yardım | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve sendromlar | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuklarda dil ve konuşma gecikmesi ve olası nedenleri | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Otistik bulgularla giden nörolojik sorunlar; Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve dil gelişimine etkileri | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fiziksel çocuk istismarı; ihmal ve örselenme | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik hastalıklarda ekip çalışması; iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukları açısından dil ve konuşma terapistlerinin ayırıcı tanıda rolleri | Anlatım, tartışma, örnekleme olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çocuk ve Ergende Nörolojik Hastalıklara Yaklaşım Rehber Kitabı 2015, Türk Nöroloji Derneği, 2015 |
Ertem İ., Gelişimsel Pediatri, Kitap, Çocuk Hastalıkları Araştırma Vakfı Yayınları, 2005, Ankara |
Süt Çocuğu ve Çocuklarda Nörolojik Değerlendirme, Kitap, Galenos Yayınevi, 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
3 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 1 | 1 | 1 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
TOPLAM | 45 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |