TR EN

ÇOCUK SAĞLIĞI VE NÖROLOJİK GELİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT203 ÇOCUK SAĞLIĞI VE NÖROLOJİK GELİŞİM 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ALP HEPSEV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocukluk dönemi gelişimsel süreçleri tanımak, çocukluk dönemi hastalık ve sendromlar hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Normal beyin gelişimi, nöromotor gelişim, gelişim basamakları, engelliliğe neden olan risk faktörleri, çocuk nörolojisi açısından mental retardasyon, riskli bebek izleme, çocukluk çağı sinir sistemi enfeksiyonları, Çocuklarda işitme kaybı nedenleri ve yaklaşım, Serebral Palsi tanı ve izlemi, Havale, Epilepsi, Ateşli havale tanımı ve ilk yardım, Çocuklarda dil ve konuşma gecikmesi ve nedenleri, Otistik bulgularla seyreden nörolojik problemler ve dil gelişimine etkisi, Nörolojik hastalıklarda ekip çalışması, Fiziksel çocuk istismarı konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Normal mental-motor gelişimde her yaş için belirli basamakları için açıklar.
Risk altındaki bebek kavramını tahmin eder.
Dil gecikmesine yol açabilecek nörolojik sorunları tanımlar.
Serebral palsiyi tanımlar.
Zihinsel geriliği tanımlar.
Nörolojik tetkiklerin değerini ve kısıtlılıklarını açıklar.
Çeşitli çocuk hastalıklarını açıklar.
Kronik nörolojik hastalıklarda ekip çalışmasına gönüllü olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Normal beyin gelişimi Anlatım, tartışma, örnekleme olay
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Gelişim basamakları; normal nöromotor ve mental gelişim Anlatım, tartışma, örnekleme olay
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Engelliliğe neden olan risk faktörleri ve riskli bebek izlemi Anlatım, tartışma, örnekleme olay
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuklarda dil ve konuşma gecikmesi ve olası nedenleri Anlatım, tartışma, örnekleme olay
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuk nörolojisi açısından zekâ geriliği Anlatım, tartışma, örnekleme olay
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk çağı sinir sistemi enfeksiyonları Anlatım, tartışma, örnekleme olay
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Nörolojik muayene ve testler Anlatım, tartışma, örnekleme olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Serebral palsi tanı ve izlemi Anlatım, tartışma, örnekleme olay
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Havale, epilepsi, ateşli havale tanımı ve ilk yardım Anlatım, tartışma, örnekleme olay
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve sendromlar Anlatım, tartışma, örnekleme olay
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuklarda dil ve konuşma gecikmesi ve olası nedenleri Anlatım, tartışma, örnekleme olay
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Otistik bulgularla giden nörolojik sorunlar; Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve dil gelişimine etkileri Anlatım, tartışma, örnekleme olay
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fiziksel çocuk istismarı; ihmal ve örselenme Anlatım, tartışma, örnekleme olay
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Nörolojik hastalıklarda ekip çalışması; iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukları açısından dil ve konuşma terapistlerinin ayırıcı tanıda rolleri Anlatım, tartışma, örnekleme olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çocuk ve Ergende Nörolojik Hastalıklara Yaklaşım Rehber Kitabı 2015, Türk Nöroloji Derneği, 2015
Ertem İ., Gelişimsel Pediatri, Kitap, Çocuk Hastalıkları Araştırma Vakfı Yayınları, 2005, Ankara
Süt Çocuğu ve Çocuklarda Nörolojik Değerlendirme, Kitap, Galenos Yayınevi, 2018

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
3
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 1 1
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 2 4
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 7 5 35
Kısa Sınav 2 4 8
Kısa Sınav Hazırlığı 4 5 20
TOPLAM 45 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0