TR EN

İŞİTME VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINDA TARAMA TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT303 İŞİTME VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINDA TARAMA TEKNİKLERİ 5 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; işitme ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesinde kullanılan tarama yöntemlerinin kavranması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders; İşitme, konuşma ve Lisan problemlerinde kullanılan temel tarama yöntemleri ve uygulamaları, Tarama protokollerinin avantaj ve dezavantajları, Tarama sonucu elde edilen verilerin değerlendirme ve raporlama konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme potansiyeli ile konuşma becerisi arasındaki ilişkiyi tanımlar.
İyi bir konuşma gelişimi için doğumdan itibaren çok iyi bir işitsel potansiyele ihtiyaç olduğunu anlar.
Yaşamın ilk yıllarından itibaren ortaya çıkan işitsel yoksunluğun bireyin tüm yaşamı boyunca konuşma bozukluğu yaşamasına neden olduğunu anlatır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTSEL SİSTEME GİRİŞ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
2 LİATEREATÜR TARAMA PERİFERİK İŞİTME SİSTEMİ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
3 LİATEREATÜR TARAMA SANTRAL İŞİTME SİSTEMİ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
4 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTME TARAMASI VE ÖNEMİ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
5 LİATEREATÜR TARAMA YENİ DOĞAN İŞİTME TARAMSI ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
6 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTME KAYIPLARI ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
7 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTME KAYBI VE İŞİTME CİHAZLARI ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
8 - ARA SINAV -
9 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTME KAYIPLARI VE KOKLEAR İMPLANT ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
10 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTSEL REHABİLASYON ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
11 LİATEREATÜR TARAMA KONUŞMA BOZUKLUKLARI ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
12 LİATEREATÜR TARAMA KONUŞMA BOZUKLUKLARI SINIFLANDIRILMASI ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
13 LİATEREATÜR TARAMA İŞİTME VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI İLİŞKİSİ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
14 LİATEREATÜR TARAMA KONUŞMA BOZUKLUKLARI TERAPİSİ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
15 LİATEREATÜR TARAMA LİATEREATÜR TARAMA TERAPİSİ ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANLATIM
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Geffner, D. And Ross-Swain, D. (2013). Auditory Processing Disorders : Assessment, Management, and Treatment: Plural Publishing

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
2
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 1 1
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0