TR EN

PSİKOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI118 PSİKOLOJİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Psikolojinin bilimsel temelleri, psikolojide temel kavramlar, bilimsel yöntem ve istatistik, psikolojide temel süreç ve uygulama alanları ile davranış, duyum, bilinç, öğrenme ve dikkat, bellek, biliş, kişilik ve normal dışı davranışlar konularında bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Psikolojinin tarihçesi, bilimsel araştırma yöntemleri ve istatistik, davranış, duyum, bilinç, öğrenme ve dikkat, bellek, biliş, kişilik ve normaldışı davranışlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikoloji biliminin gelişimini açıklar.
Psikolojide bilimsel yöntemi açıklar.
Temel istatistik kavramlarını tanımlar.
Psikolojinin uygulama alanlarını açıklar.
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları açıklar.
Yaşamda karşılaşılan duyguları tartışır.
Disiplinler arası çalışmanın önemini fark eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Genel Bilgiler (Dersin amacı, Dönem Planı, Nasıl Ders Çalışmalıyız?) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür tarama Psikolojiyi Keşfetmek (Psikolojinin Tanımı, Konusu, Amaçları, Önemi ve Yararı, Uygulama Alanları) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Web Tabanlı Araştırma Psikoloji ve Bilim (Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, Araştırma Yöntemleri) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Web Tabanlı Araştırma Davranışların Psikolojik Temeli-I: Beynin Yapı Taşları (Beynin Yapı ve Gelişimi, Nöronların Yapı ve Fonksiyonu, İleticiler, Refleks) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama Gelişim Psikolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama Gelişim Psikolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Video İzleme Gelişim Psikolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Duyum (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama Dikkat ve Algı (Algı Eşiği, Duyuların Algıya Dönüştürülmesi, Algıda Değişmezlik, Duyum Ötesi Algı) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Video İzleme Bilincin Değişik Durumları: Uyku ve Rüyalar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama Öğrenme I Klasik Koşullanma (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama Öğrenme-II : Edimsel ve Bilişsel Yaklaşımlar (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama Bellek (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte aHtıraların Aşılanması, Ayrı Bellek Sistemleri) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama Zeka (Zekanın Tanımı, Ölçülmesi, Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık) Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Arkadaş Yayınevi.
Can, G. (2019) Psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
1
2
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
3
2
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
3
3
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
0
2
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
2
3
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0