TR EN

KLİNİK ÇALIŞMA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY441 KLİNİK ÇALIŞMA I 7 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ergoterapi alanında kullanılan tedavi ve değerlendirme yaklaşımları gözden geçirilerek pratik uygulamalar ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.
İçerik: Farklı aktiviteleri kişi merkezli olarak inceler Etik prensiplere uygun ve multidisipliner olarak çalışır Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirir Bağımsız araştırmalar planlar ve yapar İletişim becerilerini geliştirir Aktivite performansını analiz eder ve geliştirir Ulaşılabilirliği etkileyen faktörleri inceler Hem pediatrik, hem adölesan hem de onlara bakım veren bireylerle çalışır

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı teknikler, araçlar ve yeni rehabilitasyon yaklaşımları tasarlar
Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını istatistiksel olarak değerlendirir, uluslararası ve ulusal platformlarda sunar, tartışır, yayınlar ve sonuçlardan yeni bilgi üretilmesine katkı verir
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar
Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, Saha uygulaması Klinik ortamda farklı aktivitelerin kişi merkezli olarak eleştirel gözle incelenmesi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
2 Literatür taraması, Saha uygulaması Ergoterapi servisleri ve organizasyonlarını analiz etme ve farklı yönetim sistemlerini sentezleme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
3 Literatür taraması, Saha uygulaması Kendi mesleki çalışmalarını multidisipliner ortamla bütünleştirme ve çalışmaların aktarımı Saha çalışması, grup ödevi, seminer
4 Literatür taraması, Saha uygulaması Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
5 Literatür taraması, Saha uygulaması Etik çalışma prensipleri Saha çalışması, grup ödevi, seminer
6 Literatür taraması, Saha uygulaması Multidisipliner çalışma Saha çalışması, grup ödevi, seminer
7 Literatür taraması, Saha uygulaması Rehabilitasyonu konuları ile ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma planlama Saha çalışması, grup ödevi, seminer
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Saha uygulaması Rehabilitasyonla ilgili bağımsız çalışma ve araştırma yapmak Saha çalışması, grup ödevi, seminer
10 Literatür taraması, Saha uygulaması Kişi ve çevresi ile iletişim becerilerini geliştirme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
11 Literatür taraması, Saha uygulaması Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörleri yerinde gözlemleme ve analiz etme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
12 Literatür taraması, Saha uygulaması Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörlere yönelik müdahale stratejileri geliştirme ve uygulama Saha çalışması, grup ödevi, seminer
13 Literatür taraması, Saha uygulaması Kamu ve sosyal binalarda ulaşılabilirliği etkileyen faktörlerin incelenmesi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
14 Literatür taraması, Saha uygulaması Bireylerin katılım problemlerinin analizi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
15 Literatür taraması, Saha uygulaması Engelli, yaşlı, sokak çocukları, HIV/AIDS gibi toplum dışına itilmiş kişiler ve çocuk ve yetişkin bireylerle çalışma deneyimi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sladyk K. Jacops K. Mac Rae N. Occupational thereapy essential for clinical comtpetence. Slack incorporated, New Jersey, 2010
Kronenberg F, Algado SS, Pollard N. Occupational Therapy without borders, Elsevier 2005.
CBR A Strategy for rehabilitation, equalization of opportunities, poverty reduction and social inclusion of people with disabilities, Joint Position Paper 2004.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
5
2
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
5
2
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
5
3
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
5
2
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
5
3
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 13 24 312
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 13 0 312
Genel Toplam 312
Toplam İş Yükü / 25.5 12,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0