TR EN

INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY143E INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FUZAİL MOHAMMED MAJOO
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik -ahlak kavramı -mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını tanımlar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü kavrar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
Tıp etiği hakkında ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Dersin Amacı ve İçeriğinin Açıklanması, Fizyoterapist Kimdir? Fizyoterapistin Görev Tanımının Yapılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
2 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımlanması, Fizyoterapinin Tarihçesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
3 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları. Rehabilitasyonda Multidisipliner Yaklaşım Nasıl Olmalı? Ekip Çalışması İçerisindeki Diğer Birimler ve Birimlerin Görev Tanımları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
4 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ‘Etik’ Kavramının Tanımının Yapılması, Araştırma Etiği, Deontoloji, Çevre Etiği Kavramlarının Açıklanması ve Birbiriyle İlişkisinin Tanımlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
5 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sağlık Alanında Etik Prensipler, Fizyoterapistler İçin Etik Prensipler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
6 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ICF Protokolünün Tanımı Ve Gerekliliği Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
7 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Hasta Haklarının Tanımının Yapılması, Sağlık Personeli-Hasta-Hasta Yakını İlişkisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İletişimin Prensipleri, Hasta İle İletişimin Anlatılması Ve Örneklenmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
10 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
11 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
12 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
13 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması Ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
14 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması Ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
15 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması Ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof.Dr. Arzu Razak Özdinçler (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş Ders Kitabı-İstanbul Tıp Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
2
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5
2
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
4
2
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
4
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0