Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY241E | BASIC MEASUREMENT AND ASSESSMENT IN PHYSIOTHERAPY | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BUSENUR KARAGÖZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hasta hikayesi almayı, genel fizyoterapi değerlendirmelerini, hareketin temel prensiplerini, postür analizini (lateral, anterior,posterior), kısalık testlerini, esneklik testlerini, antropometrik ölçümleri, normal eklem hareketi ve kas kuvveti değerlendirmelerini anlamaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hasta hikayesi ve genel fizyoterapi değerlendirmeleri, hareketin temel prensipleri, postür analizi (anterior, lateral, posterior), kısalık ve esneklik testleri, antropometrik ölçümler (çevre, uzunluk, çap ve yağ ölçümleri), normal eklem hareketi ve kas kuvveti değerlendirmeleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Farklı tanıları olan hastaların hikayelerini dinler. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki temel değerlendirmeleri uygular. |
Lateral, anterior ve posterior postür analizi yapar. |
Hasta ya da sağlıklı kişilerde postüral bozuklukları değerlendirir. |
Kısalık ve esneklik testlerini hasta ve sağlıklı kişilere uygular. |
Antropometrik ölçümleri uygular. |
Normal eklem hareketlerini değerlendirir. |
Kas kuvveti ölçümlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Giriş, Hasta Hikayesi ve Hareketin Temel Prensipleri | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Anatomik Eksen ve Düzlemler | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Postür Analizi; Anterior ve Lateral Postür Analizi | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Postür Analizi; Posterior Postür Analizi | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kısalık Testleri ve Esneklik Değerlendirmesi | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Antropometrik Ölçümler; Çevre ve Uzunluk Ölçümleri | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Antropometrik Ölçümler; Çap ve Yağ Dokusu Ölçümleri | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Normal Eklem Hareketi Değerlendirmesi | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Normal Eklem Hareketi Değerlendirmesi | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kas Kuvveti Değerlendirmesi ve Manuel Kas Testi; Gövde Kasları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Manuel Kas Testi; Alt Ekstremite Kasları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Manuel Kas Testi; Servikal Bölge ve Üst Ekstremite Kasları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Manuel Kas Testi; Yüz Kasları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Manuel Kas Testi: Yüz Kasları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Otman A.S, Köse N. (2013). Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Ankara: Pelikan Yayıncılık |
American College of Sports Medicine. (2012). ACSM's resource manual for guidelines for exercise testing and prescription. Lippincott Williams & Wilkins. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 | |||||
2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
3 | |||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |