Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY248E | MANIPULATION AND MOBILIZATION TECHNIQUES | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; fizyoterapi bölümü öğrencisine eklem, kas ve bağ gibi yumuşak dokuları elle değerlendirme (palpasyon) ve hareket ettirme (mobilizasyon ve manipulasyon) tekniklerini öğretmeye ve öğrencilerin bu teknikleri güvenle uygulamasına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İleri manipulatif terapi teknikleri, servikal-torakal-lumbal-sakroiliak manipulasyon ve mobilizasyonları, periferal eklem manipulasyon ve mobilizasyonları, osteopati yaklaşımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eklem, kas ve bağ gibi yumuşak dokuların elle muayenesini uygulayabilir. |
Yumuşak dokuların hissedilmesini keşfedebilir. |
Hareket kısıtlılıklarını ortadan kaldırmayı pratik yaparak uygulayabilir. |
Manuel terapi uygulaması seçimi için gerekli terapi planlama basamaklarını organize edebilir. |
Mobilizasyon ve manipulasyon tekniklerine ait uygulamaları tekrar edebilir. |
Eklem, bağ, tendon ve kas yaralanmalarında kullanılacak manuel terapi tekniğine karar verip temel düzeyde uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Manuel Terapi Tekniklerine Giriş | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Servikal Bölge Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Torakal Bölge Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Lumbal Bölge Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Sakroiliak Eklem Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Omuz Kompleksi Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Genel Tekrar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Dirsek Kompleksi Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | El Bileği ve El Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Kalça Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Diz Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Ayak Bileği ve Ayak Manipulasyon ve Mobilizasyon Uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Genel Tekrar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Finale Hazırlık | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yüksel İ. (2017). Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi Teknikleri. Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
Cyriax H J, Cyriax P J. (1996). Cyriax's Illustrated Manual of orthopaedic Medicine. 2nd edition.Butterworth Heinemann. |
Kesson M, Atkins E. (2005). Orthopaedic Medicine: a practical approach. 2 nd edition. Butterworth-Heinemann |
Kaya Mutlu E. Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu, İstanbul Medikal, İstanbul, 2020. |
Karaduman A. Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti, Pelikan Tıp, Ankara, 2016. |
Yapalı G. (2019). Ortopedik Manuel Terapi. Ankara: Atlas Kitapçılık. |
Ün Yıldırım N, Avcı Ş, Yörükoğlu E. (2019). Ortopedik Manuel Terapi. Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
4 | |||||
2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
3 | |||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |