| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| FTY443E | CLINICAL PROBLEM SOLVING I | 7 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZUHAL KUNDURACILAR |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. CANER ÖZBEK-Öğr.Gör. SAADET TURHAN |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Klinik problemleri çözme ve olgu sunumu becerisi, farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirme, grup çalışması yeteneğini kazandırma, güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri kullanabilme alanında bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Spesifik vakalara yönelik test, değerlendirme ve tedavi stratejileri, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama teknikleri, farklı çözüm önerileri, güncel tedavi metodlarının interaktif yöntemlerle tartışılması, literatür taraması, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Klinik problemi tanımlar. |
| Problem odaklı fizyoterapi yaklaşımlarını organize eder. |
| Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir. |
| Klinik probleme uygun sorular sorar. |
| Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır. |
| Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir. |
| Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Klinik Problem Çözmenin Kavramsal Boyutu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 2 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Örnek Vaka Sunumu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 3 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Belirlenmesi ve Gruplara Bildirilmesi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 4 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 5 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 6 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 7 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 8 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 9 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 12 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 13 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 14 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 15 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların Danışman Eşliğinde Değerlendirilmesi, Vakalarda Klinik Problem ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Erbahçeci, F. (Ed.). (2019). Temel fizyoterapi rehabilitasyon. Hipokrat Yayıncılık. |
| Furman, J. M., Cass, S. P., & Whitney, S. L. (2010). Vestibular disorders: A case-study approach to diagnosis and treatment (3rd ed.). Oxford University Press. |
| Gross, J. M., Fetto, J., & Rosen, E. (2019). Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi (A. R. Özdinçler, Ed. ve çev.). İstanbul Tıp Kitabevleri. |
| Karaduman, A. A., & Tunca Yılmaz, Ö. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi; Pelikan Kitabevi. |
| Petty, N. J. (Ed.). (2014). Nöromuskuloskeletal muayene ve değerlendirme: Fizyoterapistler için el kitabı (M. Dalkılınç & diğerleri, Ed. ve çev.). Hiper Tıp. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 | |||||
| 2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
4 | |||||
| 2 |
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
5 | |||||
| 2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
5 | |||||
| 3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
5 | |||||
| 3 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 11 | 4 | 44 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 55 | 0 | 102 |
| Genel Toplam | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |