Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY341 | KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | 5 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZELİHA ÖZGE KUROĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kadının her döneminde üreme sistemine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kadın Üreme Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar ve Göstergeler, Kadın Sağlığı Hemşiresinin Rol ve İşlevleri, Kadın ve Erkek Üreme Organ Anatomi ve Fizyolojisi, İnsan Üreme Fizyolojisi ve Gebeliğin Oluşumu, Toplumsal Cinsiyet Ayrımı ve Kadın Sağlığına Yansımaları, Kadın Yaşam Evrelerinin Özellikleri ve Sağlık Gereksinimleri, Doğum Öncesi Dönem ve Bakımı, Gebe İzlemi ve Muayenesi, Gebe ve Ailesine Eğitim ve Danışmanlık, Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Gebelikte Riskli Durumlar ve Bakımı, Normal Doğum Eylemi ve Bakımı, Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Yaşam Boyu Cinsel Sağlık, Cinsel Yönelim, Cinsel Sorunlar ve Mitler, Jinekolojik Hastalıklar, İyi ve Kötü Huylu Oluşumlardan Korunma ve Bakımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kadın ve erkek üreme sistemi ve fonksiyonunu, fertil ve infertil dönemlere göre açıklar. |
Normal doğum eylemine yönelik hemşirelik bakımını uygular. |
Üreme organ enfeksiyonu ve cinsel yolla bulaşan enfeksiyonları bilerek, jinekolojik tanı-tedavi yöntemlerini ilişkilendirir. |
Gebe izlemi yapar ve antenatal bakım uygular. |
Fetal sağlığı değerlendirir. |
Lohusalık döneminde anne ve yenidoğan bakımını uygular. |
Yenidoğanın ilk ve devam eden bakımlarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Hastane ve Klinik Oryantasyonu | Mesleki Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Üreme Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar ve Göstergeler, Kadın sağlığı Hemşiresinin Rollerini Uygulama | Mesleki Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın ve Erkek Üreme Organ Anatomi ve Fizyolojisi | Mesleki Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İnsan Üreme Fizyolojisi ve Gebeliğin Oluşumu | Mesleki Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplumsal Cinsiyet Ayrımı ve Kadın Sağlığına Yansımaları, Kadın Yaşam Evrelerinin Özellikleri ve Sağlık Gereksinimleri | Mesleki Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Doğum Öncesi Dönem ve Bakımı, Gebe izlemi ve muayenesi, Gebe ve Ailesine Eğitim ve Danışmanlık | Mesleki Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi | Mesleki Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Gebelikte Riskli Durumlar ve Bakımı(Gebelik komplikasyonları ve Gebeliği komplike hale getiren sağlık sorunları) | Mesleki Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Normal Doğum Eylemi ve Bakımı | Mesleki Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Üreme Organlarının Değerlendirmesi Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerinde bakım Üreme Organ Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE) | Mesleki Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Doğum Sonu Dönem ve Bakımı, Emzirme Danışmanlığı, Doğum Sonu Sorunlar ve Bakımı | Mesleki Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Yaşam Boyu Cinsel Sağlık, Cinsel Yönelim, Cinsel Sorunlar ve Mitler | Mesleki Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Aile Planlaması Danışmanlığı ve İnfertilite | Mesleki Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Jinekolojik Hastalıklar, İyi ve Kötü Huylu Oluşumlardan Korunma ve Bakımı | Mesleki Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Coşkun, A., Arslan, H., Aslan, E., Demirci, N. ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Coşkun, A., Kızılkaya, B., N., Hotun, Ş. N. ve Ark. (2008). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul: İstanbul Medikal Yayınları. |
Kizilkaya, B. N. (2016). Women's Health and Diseases for Nurses and Midwives, Istanbul:Nobel Medical Publication. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
||||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 1 | 7 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 24 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |