Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY343 | HEMŞİRELİKTE EĞİTİM | 5 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZELİHA ÖZGE KUROĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlıklı veya hasta bireyin gereksinimlerine yönelik olarak; bireyin ve ailesinin sağlığını geliştirmesine, hastalıklardan korunmasına, tedavi ve rehabilitasyona yönelik hemşirelik eğitiminin tanılamasına, planlamasına, yürütme ve değerlendirme aşamalarının karar verme sürecinde yer alınmasına, çağdaş hemşirelik rollerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumun kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, Eğitim Felsefesi, Eğitim Programı Geliştirme, Öğrenme Alanları, Öğrenme Kuramları, Eğitimde Çoklu Zeka Kuramı, Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma, Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler, Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma, Eğitim Teknolojileri, Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi, Yetişkin Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirenin Eğitici Rolü, Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulama (Yöntemler ve Araçlar), Ölçme ve Değerlendirme ve Uygulama Sunumları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenmenin niteliği,çeşitleri ve kurallarını açıklar. |
Eğitimde kullanılan görsel, işitsel araçları inceler. |
Öğrenme ve öğretmeye ilişkin sorunları sıralar. |
Sağlıklı bir öğrenme için uygun öğretim ortamını düzenler. |
Çağdaş hemşirelik rollerinin gerektirdiği Hemşirenin eğitici ve danışmanlık rollerini uygular. |
Sağlıklı/hasta birey,aile,grup ve toplumu değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelikte Eğitim Hastane ve Klinik Oryantasyonu | Mesleki Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolleri Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, Hemşirelik Eğitimi Felsefesi | Mesleki Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Öğrenme Alanları, Öğrenme Kuramları, Eğitimde Çoklu Zeka Kuramı Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Éğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım, Yetişkin Eğitimi Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eğitim Programı Geliştirme, Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma, Etkili İletişim Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler, Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma, Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Kullanma | Mesleki Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi, Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma | Mesleki Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Eğitimi, Hizmet İçi Eğitim Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eğitim ve Öğretimde Etik, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Klinik Öğretim, Hasta Eğitimi, Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulamarı | Mesleki Uygulama |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hacıalioğlu, N. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Oerman, M.H. (2015). Teaching in Nursing and Role of the Educator. Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Gücü. Çeviri Ed.: Arslan, S., Kurban, N.K., Ankara: Anı Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
||||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 1 | 3 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 28 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |