Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EKF407 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bilimsel araştırma sürecini aşamalarıyla incelemek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gerekli yaklaşım, metot ve teknikleri vaka analizlerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Temel kavramlar, bilimsel araştırmaya giriş, araştırma konusu ve sorusu belirleme, alanyazı taraması, araştırma amaçlarının belirlenmesi, araştırma yöntem ve modelleri, veri toplama, raporlama, etkili sunum teknikleri, bilimsel araştırmada etik |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerine ilişkin yöntem ve yaklaşımları açıklar. |
Bilimsel araştırma öncesinde alanyazın taraması yapmanın önemini açıklar. |
Araştırma yöntem ve modellerini sıralar. |
Çalışmalarında betimsel, keşifsel ve eleştirel araştırma yöntemleri ile nicel ve nitel metotları uygular. |
Etkili sunum tekniklerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Temel Kavramlar |
Anlatım |
2 |
Literatür Tarama |
Bilimsel Araştırmaya Giriş |
Anlatım |
3 |
Literatür Tarama |
Araştırma Konusu/Sorusu Belirleme |
Anlatım |
4 |
Literatür Tarama |
Alanyazı Taraması |
Anlatım |
5 |
Literatür Tarama |
Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi |
Anlatım, Sunum |
6 |
Literatür Tarama |
Araştırma Yöntem ve Modelleri I |
Anlatım, Sunum |
7 |
Literatür Tarama |
Araştırma Yöntem ve Modelleri I |
Anlatım, Sunum |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Anket Hazırlama |
Anlatım, Vaka sunumu |
10 |
Literatür Tarama |
Veri Toplama I |
Anlatım, Vaka Sunumu |
11 |
Literatür Tarama |
Veri Toplama II |
Anlatım, Vaka Sunumu |
12 |
Literatür Tarama |
Raporlama I |
Anlatım, Vaka Sunumu |
13 |
Literatür Tarama |
Raporlama II |
Anlatım, Vaka Sunumu |
14 |
Literatür Tarama |
Etkili Sunum Teknikleri |
Anlatım, Sunum |
15 |
Literatür Tarama |
Bilimsel Araştırmada Etik |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Neuman, W. L. (2009). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar: 1. ve 2. cilt. Yayınodası. |
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. |
Kıncal, R. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
6 |
4 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
6 |
4 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
6 |
1 |
6 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
1 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
1 |
5 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
74 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|