| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ODY443T | ALAN ÇALIŞMASI I-T | 7 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT TAŞKIN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AYŞE ÖZER |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Odyoloji programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin meslek hayatında uygulanacak mesleki yetkinliğin artırılması ve mesleğe ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Odyolojide değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, işitme değerlendirmesi, odyolojik rehabilitasyon. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Meslek etiğine uygun davranır. |
| Anamnez alma yöntemlerini açıklar. |
| İşitme kaybı olan hastalarda tanı testleri uygular. |
| Kişiye özel tanı ve tedavi yöntemleri bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Anamnez Alma | Anlatım, Gösterip yaptırma |
| 2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Subjektif Testler I | Anlatım, Gösterip yaptırma |
| 3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Subjektif Testler II | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Odyogram Yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma |
| 5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Objektif Testler I | Anlatım, Gösterip yaptırma |
| 6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Objektif Testler II | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | İmmitansmetrik Ölçümler | - |
| 8 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Yetişkinlerde Vaka Değerlendirilmesi | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Elektrofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri I | Anlatım, Gösterip yaptırma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Elektrofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri II | Anlatım, Gösterip yaptırma |
| 12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Pediatrik Vaka Değerlendirilmesi | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Geriatrik Vaka Değerlendirilmesi | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dış ve Orta Kulak Hastalıklarında Vaka Değerlendirilmesi | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | İç Kulak Hastalıklarında Vaka Değerlendirilmesi | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Hall JW, Mueller HG, (1997) Audiologist's desk reference, San Diego,Singular Pub |
| Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon |
| Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme" |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, işitme ve denge sorunu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları (işitme cihazı, implantlar, FM sistem, vs) belirleme, bunların uygun şekilde ayarlamasını yapma ve kullanılması için gerekli re/habilitasyon programlarını hazırlama ve uygulama becerilerine sahiptir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
|
4 | |||||
| 2 |
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
|
3 | |||||
| 3 |
İşitme kaybı olan ve işitme cihazı endikasyonu olan hastalara işitme cihazı tespit etmek, uygulamak ve işitme cihazını hastanın işitme kaybına uygun şekilde ayarlama yapmaktan sorumludur.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Pediatrik Odyoloji, Geriartrik Odyoloji, Endüstriel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, Elektrofizyolojik Ölçümler, Vestibuler Bozukluklar, Vestibuler Rehabilitasyon, İşitme Cihazları, İmplantlar gibi alanlarda uzmanlaşabilir.
|
3 | |||||
| 2 |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilirkişilik görevlerini yerine getirir.
|
3 | |||||
| 2 |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapar ve gürültü seviyesinin azaltılması için yapılması gereken çevresel modifikasyonların düzenlenmesi için gürültü kontrol programlarının uygulanmasında ekip içinde yer alarak, bireysel koruyucuları tespit ederek uygulamasını yapar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alır.
|
4 | |||||
| 2 |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
|
4 | |||||
| 3 |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapar.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 37 | 0 | 55 |
| Genel Toplam | 55 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |