Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY208 | ÇOCUK EDEBİYATI | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocuk edebiyatı ile ilgili kavramları öğretmek, çocuk edebiyatının çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini dikkate alarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmeye yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Çocuk edebiyatına ilişkin kavramlar, tanımı ve kapsamı, Çocuk edebiyatının Dünyada ve Türkiye'de gelişim süresi, Çocuk edebiyatının önemi ve gelişime katkısı, Çocuk kitaplarının yapısal özellikleri, 0-18 yaş grubuna yönelik farklı özellikte çocuk kitapları çeşitleri, Çocuk kitaplarında kitaplarında bulunması gereken özellikler, Çocuk kitapları hazırlarken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler, Yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcilere rehberlik, Türkiye'de ve Dünyada yer alan çocuk kütüphaneleri, Farklı kitap okuma tekniği olan; Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar. |
Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini açıklar. |
Çocuk edebiyatıyla çocuk gelişimini ilişkilendirir. |
Çocuk kitaplarının özelliklerini değerlendirir. |
Çocuk kitabı hazırlarken öğrendiklerini uygular. |
Yaş grubuna uygun kitap seçiminde aileleri ve eğitimcileri destekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Ders tanıtım ve uygulama bilgilerinin açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması Çocuk edebiyatına giriş | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Çocuk edebiyatının tanımı ve kapsamı, Çocuk edebiyatının Türkiye'de ve Dünyada gelişim süreci Çocuk edebiyatın çocuğun gelişimine katkısı | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
3 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk kitaplarının yapı(iç ve dış) özellikleri, 0-18 yaş grubuna yönelik farklı kitap çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür Tarama | Çocuk kitaplarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler Türkiye'de ve Dünyadan çocuk kütüphaneleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Web Tabanlı Araştırma | Masalın tanımı ve tarihçesi, Masal çeşitleri, Batı ve Türk masallarının yapısal özellikleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Destan, söylence, fabl, bilmece, şiir, ninni Bu edebi türlerden çocuk edebiyatı olarak yararlanma ve gelişim özelliklerine katkıları | Anlatım, Tartışma |
7 | Uygulama | Çocuk kütüphaneleri atölyesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Çocuk gazete ve dergileri Çocuk tiyatrosu Çocuk ve medya | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk ve medya Çocuk ve teknoloji | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
11 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | 0-18 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı kitap çeşitleri yapım atölyesi | Sunum, Proje Çalışması |
12 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | 0-18 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı kitap çeşitleri yapım atölyesi | Sunum, Proje Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Farklı hikaye okuma tekniklerinin incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Farklı hikaye okuma tekniklerinden; etkileşimli kitap okuma (EKOP) | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
15 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkileşimli kitap okuma (EKOP) uygulamaları | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk Edebiyatı.Ankara. Akçağ. |
Tür, G. ve Turla A. (2010). Okul Öncesinde Çocuk, Edebiyat Ve Kitap. İstanbul: YA-PA. |
Akçalı, İ. S. (2015). Çocuk ve Medya. Ankara: Nobel. |
Berk, L. (2013). Çocuk Gelişimi. Ankara: İmge. |
Akoğlu, G., Sarıca, A. ve Karaman G. (2016). Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
3 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
5 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
3 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
5 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
3 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
3 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 55 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |