TR EN

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY243 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DERYA KAVGAOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan öğretim programlarının ve planların analizi, tasarımı ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Program geliştirmenin temel ilkeleri, MEB 2024 Okul Öncesi Program Kılavuzu'nun tanıtımı, kılavuzun uygulama eklerinin kullanımı, program kılavuzuna göre okul öncesi eğitimin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, MEB OBADER Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi, MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi, Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın olarak kullanılan eğitim programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

MEB 2024 Program Kılavuzunu program geliştirmenin temel bileşenlerine göre değerlendirir.
MEB 2024 Program uygulama eklerini yönergelerine uygun şekilde organize eder.
MEB 2024 Okul öncesi müfredatına uygun günlük-aylık eğitim akışı planlar.
Kavram-kazanım tablolarını MEB 2024 Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim gözlem formunu MEB 2024 Okul öncesi müfredatına uygun olarak oluşturur.
Okul öncesi eğitiminde kullanılan yenilikçi yaklaşımları değerlendirir.
MEB AİLE EĞİTİM REHBERİNİ (2024) değerlendirir.
MEB Okul Öncesi Öğretmen Kılavuz Kitapları (2024)’nı geliştirmek üzere analiz eder.
MEB Çocuk Etkinlik Kitapları (2024)’nı geliştirmek üzere analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Program Geliştirmenin Tarihi Temelleri Düz anlatım, tartışma
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri Düz Anlatım, tartışma
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri Düz Anlatım, tartışma,
4 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma Erken Çocukluk Eğitim Programlarının Temel Dayanakları ve Farklı Modeller Düz anlatım, tartışma, örnek olay
5 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi dönemin önemi, Okul öncesi eğitim programının tanımı) Düz anlatım, tartışma, örnek olay
6 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları) Düz anlatım, tartışma, örnek olay
7 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma Vize öncesi değerlendirme Düz anlatım, tartışma, örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi eğitim programının planlanması ve uygulanması) Düz anlatım, tartışma, örnek olay
10 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi eğitimin değerlendirilmesi) Düz anlatım, tartışma, örnek olay
11 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Uygulama Eklerinin Kullanımı) Düz anlatım, tartışma, örnek olay
12 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Klasik Yöntem ve Teknikler Düz anlatım, tartışma, örnek olay
13 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Yenilikçi Yaklaşımlar Güncel Yöntem ve Teknikler Düz anlatım, tartışma, örnek olay
14 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB AİLE EĞİTİM REHBERİ (2024) Analizi: Düz anlatım, tartışma, örnek olay
15 Bireysel çalışma, web tabanlı araştırma MEB Okul Öncesi Öğretmen Kılavuz Kitapları (2024) ve Çocuk Etkinlik Kitapları (202 4) Analizi. Final öncesi değerlendirme Düz anlatım, tartışma, örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEB, 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB, 2013. OBADER. Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi MEB, EBADER. Okul Öncesi Etkinlik Havuzu.
Zembat, R. Tunçeli, H. İ. Yavuz, E, A. 2019. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar
Çelik, N., Daşcan Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: ANI Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
5
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
5
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
5
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
3
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 5 1 5
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 8 1 8
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0