TR EN

SOSYAL YARDIM POLİTİKALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY248 SOSYAL YARDIM POLİTİKALARI 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocukların sağlıklı bireyler olarak yetişmesini sağlayacak sosyal politikaların ve sosyal yardım modellerinin geliştirilmesinde yakın tarihten bugüne gelen süreci anlayacak, analiz edecek ve geliştirecek bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sosyal Yardım İhtiyacının Tanımlanması, Sosyal Politikanın Amaç ve İşlevleri, Geçmişten Günümüze Sosyal Politika ve Sosyal Yardım Kavramları, Sosyal Politika Modelleri ve Farklı Yaklaşımlar, Aileye Yönelik Sosyal Yardımın Önemi ve Örnekleri, Çocuklara Yönelik Sosyal Yardımın Önemi ve Örnekleri, Eğitime Yönelik Sosyal Yardım Politikaları ve Örnekleri, Sosyal Politikalar ve Yardım Politikaları Özelinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal yardım politikaları ile ilgili kavramları açıklar.
Sosyal yardım ve destek ihtiyacı olan çocukları tanımlar.
Sosyal politikaları çocuk gelişimci mesleğinde danışmanlık izlem sürecine göre değiştirir.
Geçmişten günümüze refah devletlerinin çocuk, kadın ve aileye bakış açısını boylamsal olarak karşılaştırır.
Sosyal politika ve yardımların organizasyonu ve dağıtımı sürecindeki rolünü ifade eder.
Dünyada ve ülkemizde çocuklara ve ailelere yönelik sosyal politikaları değerlendirir.
Çocuk işçiliği ve kadınların refah düzeyini etkileyen istihdam politikalarını çocuğun refahı ile ilişkilendirir.
Ebeveynlerin ve aile yapısının desteklenmesine yönelik sosyal yardım ve politikalarını çocuk gelişimi perspektifi ile ifade eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Dersin Ana Hatları İle İlgili Paylaşım ve Genel Kavramlara Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Geçmişten Günümüze Sosyal Politika ve Sosyal Yardım Kavramları Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Sosyal Yardımlara Yönelik Farklı Yaklaşımlar Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Aile İle İlgili Sosyal Yardım Politikaları Örnek Olay, Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
5 Literatür tarama Aile İle İlgili Sosyal Yardım Politikaları, Film Analizi: Wonder Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
6 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
7 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları, Film Analizi: I am Sam Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları (Dezavantajlı ) Örnek Olay, Anlatım
10 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları, Film Analizi: Yerdeki Yıldızlar Tartışma, Soru Cevap, Proje Çalışması
11 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Eğitim İle İlgili Sosyal Politikalar Tartışma, Anlatım, Soru Cevap, Proje Çalışması
12 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Farklı Gruplara Yönelik Sosyal Yardım Politika Örneği Hazırlama ve Sunma Tartışma, Soru Cevap, Proje Çalışması
13 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Farklı Gruplara Yönelik Sosyal Yardım Politika Örneği Hazırlama ve Sunma Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Farklı Gruplara Yönelik Sosyal Yardım Politika Örneği Hazırlama ve Sunma Tartışma, Soru Cevap, Proje Çalışması
15 Literatür tarama Sosyal Politikalar ve Yardım Politikaları Özelinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Autsch, DB, Chowdhury, F, Sameeksha D (2017) Corruption, Entrepreneurship, and Social Welfare: A Global Perspective. Springer Science and Business Media : Springer
Christopher P, Glatzer M (2019) Faith-Based Organizations and Social Welfare Springer International Publishing;Palgrave Macmillan
Essex J (2013) Development, Security, and Aid: Geopolitics and Geoeconomics at the U.S. Agency for International Development. Athens: University of Georgia Press
Nascimbene B, Di Pascale A (2018) The Modernisation of State Aid for Economic and Social Development New York: Springer International Publishing
Sen, A (2019) Collective choice and social welfare Cambridge: Harvard University Press
Shore J (2019). The Welfare State and the Democratic Citizen: How Social Policies Shape Political Equality Springer International Publishing;Palgrave Macmillan

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi bilim dalının mesleki kuramsal bilginin temelini çocuk, aile, gelişim, değerlendirme, tanımlama, destek, müdahale, eğitim ve izlem kavramları oluşturur. Bu kavramlar bütüncül bir yaklaşımla ele alınarak Çocuk Gelişimi mesleğinin bilimsel temelde öğrenilmesini sağlama.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
5
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
5
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
2
5
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
5
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 74
Genel Toplam 74
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0