| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| BEY149E |
LITERATURE REVIEW I |
1 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi HINA ZAHOOR |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ve bilimsel raporlar hakkında bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Bilimsel araştırma yapmada kullanılan yöntem ve teknikler, bilimsel araştırma yaparken izlenecek yollar ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerinin belirlenmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimleri açıklar. |
| Bilimin ve bilimsel araştırmanın niteliklerini açıklar. |
| Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve araştırma içindeki işlevlerini açıklar. |
| Bilimsel yöntemi ve bilimsel araştırmada kullanılan yöntemleri inceler. |
| Bilimsel bir makaleyi öğrenilen bilimsel kriterlere uygunluk açısından açıklar. |
| Bilimsel araştırma problemini örnekler. |
| Bilimsel bir problemi bilimsel yöntemler doğrultusunda çözer. |
| Bilimsel araştırmayı bilimsel rapor yazma kurallarına uygun olarak açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar |
Anlatım |
| 2 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bilimsel Araştırmanın Temelleri |
Anlatım |
| 3 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Literatür Araştırma Şekilleri |
Anlatım, Tartışma |
| 4 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Problemi Tanımlama |
Anlatım, Tartışma |
| 5 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Örnekleme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma |
| 6 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Veri Toplama Araçları |
Anlatım |
| 7 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Ölçek Türleri |
Anlatım |
| 8 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Ölçek Türleri |
Anlatım |
| 9 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Nicel Araştırmalar |
Anlatım, Tartışma |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Nitel Araştırmalar |
Anlatım, Tartışma |
| 12 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Raporlaştırma |
Anlatım, Tartışma |
| 13 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama |
Anlatım |
| 14 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama |
Anlatım |
| 15 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama |
Anlatım |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Abbott, B. B., Borders, K. S. (2011). Research Design and Methods a Process Approach. 8. Ed. McGraws Hill. |
| Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon. |
| Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara. |
| Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları |
| Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları. |
| Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 5 |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
2 |
14 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
1 |
7 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
44 |
0 |
79 |
|
Genel Toplam |
79 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|