| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| CGY241E |
DEVELOPMENT AND EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD PERIOD |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi HAVVA SAĞLAM |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim,dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ve eğitim ile ilgili temel kavram ve terimlerle bunları açıklayan kuramlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ile ilgili kavram ve kuramlar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Bilişsel gelişimi etkileyen etmenleri sıralar. |
| Yaşlara göre bilişsel gelişim basamaklarını açıklar. |
| Zekâyı tanımlar ve zekânın ölçülmesiyle ilgili yöntemleri açıklar. |
| Bilişsel gelişim süreçlerini ve bu süreçlerde nelerin etkili olduğunu özetler. |
| Dil ve ilişkili kavramları açıklar. |
| Yaşa göre dil gelişim basamaklarını sıralar. |
| Dil gelişimini etkileyen etmenleri açıklar. |
| Dil gelişimini destekleyen yöntem ve yaklaşımlarını açıklar. |
| Tek dilli ve iki dilli gelişim gösteren çocukların özelliklerini açıklar. |
| Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. |
| Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
| Motor gelişimini etkileyen etmenleri sıralar. |
| İnce ve kaba motor gelişimi açıklar. |
| Yaşlara göre motor gelişimi basamaklarını açıklar. |
| Motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür tarama |
Erken Çocukluk Gelişiminin
Temelleri |
Anlatım |
| 2 |
Bireysel araştırma |
Çocuk Gelişimi Kuramları |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
| 3 |
Bireysel araştırma |
Gelişimin Genetik ve
Biyolojik Temelleri |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
| 4 |
Literatür tarama, Veri tabanı inceleme |
Erken Çocuklukta Fiziksel
Gelişim |
Anlatım, Tartışma |
| 5 |
Literatür tarama |
Piaget ve Vygotsky’nin
Bilişsel Gelişim Kuramları |
Anlatım, Tartışma |
| 6 |
Literatür tarama |
Bilgi İşleme Kuramı |
Anlatım, Tartışma |
| 7 |
Literatür tarama |
Erken Çocuklukta Dil
Gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
| 8 |
Literatür tarama |
Erken çocukluk ve okul döneminde sosyal gelişim ve kişilik gelişimi |
Anlatım, Tartışma |
| 9 |
Literatür tarama |
Çocukların Benlik Anlayışı ve
Sosyal İlişkileri |
Anlatım, Tartışma |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür tarama |
Öz Düzenleme ve
Motivasyon |
Anlatım, Tartışma |
| 12 |
Literatür tarama |
Ahlaki Gelişim |
Anlatım, Tartışma |
| 13 |
Literatür tarama |
Aile, Akranlar ve Kültür |
Anlatım, Tartışma |
| 14 |
Literatür tarama |
Erken Çocuklukta
Değerlendirme Yaklaşımları |
Anlatım, Tartışma |
| 15 |
Literatür tarama |
Erken Müdahale
Yaklaşımları ve Özel Eğitim |
Anlatım, Tartışma |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Akman, A., Ertürk, G., Deniz, A., Dönmezer, İ., Ogelman, H. G., & Veziroğlu, M. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Pegem Yayınları. |
| Deniz, M. E. (2016)Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Maya Akademi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 5 |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
5 |
3 |
15 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
14 |
2 |
28 |
| Ödev |
10 |
1 |
10 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
3 |
3 |
9 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
63 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|