TR EN

EARLY INTERVENTION APPROACHES AND DEVELOPMENTAL RISKS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY245E EARLY INTERVENTION APPROACHES AND DEVELOPMENTAL RISKS 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar,Erken Müdahale Programlarının Amaçları,Erken Müdahalede Hedef Kitle,Gelişimsel Risk Faktörleri,Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler),Erken Müdahale Modelleri,Erken Müdahalede İşbirliği,Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma, Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımlarına ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Erken Müdahale Programlarının Amaçları - Erken Müdahalede Hedef Kitle - Gelişimsel Risk Faktörleri - Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler) - Erken Müdahale Modelleri - Erken Müdahalede İşbirliği - Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma - Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları - Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Erken müdahale ile ilgili tanım ve kavramları açıklar.
Erken müdahale programlarının amaçlarını özetler.
Gelişimsel risk faktörlerini ve koruyucu faktörleri sıralar.
Risk ve koruyucu faktörleri dikkate alarak vaka örnekleri üzerinden erken müdahale programı üretir.
Erken müdahalede gelişimsel öncelikleri analiz eder.
Dünyadaki ve Türkiyedeki erken müdahale yaklaşımlarını karşılaştırır.
Erken müdahalede yeni eğilimleri açıklar.
Erken müdahale ve risk faktörleri ile ilgili çalışmaları inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
2 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahale Programlarının Amaçları Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
3 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahalede Hedef Kitle Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
4 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Gelişimsel Risk Faktörleri Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
5 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler) Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
6 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahale Modelleri Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
7 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahale Modelleri Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahalede İşbirliği Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
10 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
11 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
12 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
13 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
14 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
15 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar Anlatım, tartışma, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Crawford, M.J. Her Gün Erken Müdahale. Ankara: Nobel.
Stile, S., & Hudson, B. (1993). Early Intervention with children who are gifted. In DEC Reccomended practices: Indicators of Quality in Programs for Infants and Young Children with Special Needs and Their Families (pp. 127-139). Pittsburgh, PA: Division of Early Childhood, Council for Exceptional Children.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
3
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
4
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
4
3
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
3
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
4
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
5
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4
5
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
4
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0