Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY249E | SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişime ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Doğumdan ergenliğe sosyal ve duygusal gelişim, sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim, sosyalleşme ve sosyal etkileşim, sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili kuramları karşılaştırır. |
Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar. |
Sosyal duygusal problemi olan çocukları ayırt eder. |
Sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır. |
Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda sosyal duygusal gelişimi destekleyici programlar hazırlar. |
Çocuğun gereksinimlerine uygun sosyal-duygusal gelişimi destekleyici programları uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
2 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
3 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
4 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
5 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
6 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
7 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
10 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | yaşlara göre sosyal duygusal gelişim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
11 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyalleşme ve sosyal etkileşim | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
12 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
13 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
14 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
15 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bee, Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs. |
Metin Baysal, N. (Ed.) Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
4 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
4 | |||||
3 |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
4 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
4 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
4 | |||||
5 |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |